fugt i en stuevæg
Fra : SJ

Dato : 23-04-06 08:04

Ca 10 cm fra loftet er der let brunlig skjolder. samtidig er tapetet
letter bølget (meget lidt) det er ligesom om det brunlige er lidt i bølger.
På den anden side af vægen er der et badeværelse med flisevæg. Der
pelejer at være god udluftning derinde. Hvorfor i alverden kommer der så
fugt i vægen inde i stuen ? Skal jeg have fat i en murer og forsikringen
dækker jo ikke den slags ?

Mvh Susanne

Fra : Sten Larsen

Dato : 23-04-06 19:16

> [...]
> kommer der så fugt i vægen inde i stuen ? Skal jeg have fat i en murer og forsikringen dækker jo ikke den slags ?

Jeg ville gætte på et hul i taget. Men der er mange andre muligheder. Tror ikke på badeværelset, med mindre der er noget rivende
galt.
/StenL

Fra : SJ

Dato : 25-04-06 15:40

Hej sten

Tak for svaret. Huset er et toetagershus og ovenpå stuen er der et
børneværelse, det er derfor usandsynligt at det skulle komme fra taget.
I morgen kommer der en murer og så må vi se. Jeg poster ihverfald hans
bedømmelse

Susanne

Fra : Sten Larsen

Dato : 25-04-06 20:40

> [...]
> fra taget. I morgen kommer der en murer og så må vi se. Jeg poster ihverfald hans bedømmelse

Ja det må vi høre om. Jeg tænkte bagefter på om der måske er en udluftningskanal fra badeværelset, som ikke er isoleret ordentligt,
så der måske dannes kondens omkring kanalen, og at så kondenvandet tilfældigvis løber ind i rummet ved siden af ???
/StenL