Brønd i gård
Fra : Henrik Madsen

Dato : 22-04-06 10:27

Hej

Er der nogen der kender reglerne for sådan en brønd af den slags man
kan tage låget af og så ser ned i at der løber noget forbi når man
trækker i snoren på badeværelset..

Problemet er at vi har en ansøgning om at udbygge vores køkken sendt
ind og denne ansøgning siger at vi vil lægge 1½ meter til. De 1½ meter
er målt fra soklen og ud til det nuværende brønddæksel men hvad jeg
ikke lige tænkte over var at det kun er den øverste ring der er den
størrelse og så bliver den næste større, det er sådan en med skrå
sider. Dermed kan vi jo ikke lave sokkel i 90 cm dybde pga. den ring.

Nå men spørgsmålet er om man (man = en fagmand) kan sætte en mindre
brønd ned der eller om den skal være af denne størrelse som den har
nu..

Jeg har tænkt mig at spørge en fagmand om at lave arbejdet men det er
jo rart at vide lidt om emnet inden så man ikke risikerer at han
tilbyder en løsning som er dyrere end nødvendigt..

Jeg forestiller mig at grave den gamle brønd fri selv så fagmanden
"bare" skal montere den nye og mindre brønd (Hvis man da kan få en
sådan) for at minimere udgifterne til faghjælpen.

Faldgruber, tips, tricks og hints modtages med kyshånd.

Henrik

Fra : Calle.

Dato : 22-04-06 14:33

Henrik Madsen wrote:
> [...]
> sådan) for at minimere udgifterne til faghjælpen.
>
> Faldgruber, tips, tricks og hints modtages med kyshånd.

hvis det kun er en gennemløbsbrønd kan den jo hurtigt rykkes, eller måske
sløjfes. Spørg nærmeste kloakmester (ofte en lokal murer)

--
*** Calle ***

Fra : Henrik Madsen

Dato : 22-04-06 15:07

On Sat, 22 Apr 2006 15:32:59 +0200, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>hvis det kun er en gennemløbsbrønd kan den jo hurtigt rykkes, eller måske
>sløjfes. Spørg nærmeste kloakmester (ofte en lokal murer)

Det er bare sådan en brønd med 2 rør og så et åbent stykke nede i
brønden så man kan komme til med en spuleslange og så videre. Tror
ikke lige den kan rykkes, ihvertfald ikke den der er der nu for den
vejer jo nok en hel tons, den ser ihvertfald massiv ud i bunden..

Spørgsmålet er jo mo den type brønd må erstattes med en mindre en,
f.eks dem man ser i brun plastrør..

Har også tænkt mig at snakke med en kloakmester men ville bare lige
høre ad først, jeg har et lidt anstrengt forhold til diverse fagfolk,
de har en tendens til at komme med den løsning som er mest favorabel
for dem selv (Læs:Den dyreste) hvis man ikke selv er lidt inde i
sagerne og selv kan foreslå noget billigere som også er lovligt..

Henrik

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-04-06 18:34

> [...]
> ikke lige den kan rykkes, ihvertfald ikke den der er der nu for den
> vejer jo nok en hel tons, den ser ihvertfald massiv ud i bunden..

Man sløjfer den og sætter en ny 3 meter væk. Nemt og du kan grave op selv på
forhånd, hvis du føler for det.

Vi har lige fået oplyst at der er 3 måneders ventetid på håndværkere (godt
nok tømer og murer), så vær i god tid.

Mvh Maria

Fra : Henrik Madsen

Dato : 22-04-06 19:29

On Sat, 22 Apr 2006 19:34:08 +0200, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

> [...]
>forhånd, hvis du føler for det.
>
>Vi har lige fået oplyst at der er 3 måneders ventetid på håndværkere (godt

Aah ja det var selvfølgelig smart...

Og det med ventetiden, det er ikke noget problem, hvis de ikke har tid
så får de bare buddet om at vi selv sætter den i og så får de for en
time eller 2 bare for lige at svinge forbi og godkende at det
overholder reglerne..

Desuden bor jeg jo i en landsdel hvor det som regel er til at finde en
der kan gøre det orange

Henrik

Fra : Calle.

Dato : 22-04-06 23:39

Henrik Madsen wrote:

> [...]
> ikke lige den kan rykkes, ihvertfald ikke den der er der nu for den
> vejer jo nok en hel tons, den ser ihvertfald massiv ud i bunden..

Det kan nemt gøres med en rendegraver, og er pladsen trang, kan en peljob
gøre det.
--
*** Calle ***