skydelåger, gør det selv
Fra : kenneth.g

Dato : 21-04-06 21:29

Hej jeg skal bygge et klædeskab med skydelåger, jeg har set flere gange i tv
at man selv kan lave lågene med nogle alu-profiler og forskellige plade. Men
hvor kan man købe alu-profilerne ?

Jeg skulle måske lige sige at jeg bor i København.

--
Hilsen Kenneth

kenneth918 (snabeA) msn (prik) com

Fra : Calle.

Dato : 22-04-06 09:00

kenneth.g wrote:
> [...]
> forskellige plade. Men hvor kan man købe alu-profilerne ?
>
> Jeg skulle måske lige sige at jeg bor i København.

ethvert byggemarked har eller kan skaffe dem

--
*** Calle ***

Fra : Michael

Dato : 23-04-06 07:36

"kenneth.g" <kennethX918@msn.com> wrote in message
> [...]
> plade. Men hvor kan man købe alu-profilerne ?
>
> Jeg skulle måske lige sige at jeg bor i København.

Prøv at checke Kvik-køkkener. De har 25% rabat i øjeblikket på skydelåger,
profiler osv (dog ikke selve skabselementerne).

Fra : kenneth.g

Dato : 23-04-06 08:24

Hej igen

Jeg er ikke uden efter skydedøre men nogle profiler jeg selv kan bygge
døre/låger med.

Er her ikke bare en enkel her i gruppe der selv har bygget skydelåger ?

Kenneth

Fra : Michael

Dato : 23-04-06 22:53

> [...]
> døre/låger med.
>
> Er her ikke bare en enkel her i gruppe der selv har bygget skydelåger ?

Helt iorden - jeg giver blot dette råd, da jeg lige har bygget en 2,5m
skabsvæg med 3 skydelåger (heraf 1 spejlåge) og belysning for 6200 kr. alt
inklusiv. Det er muligt at man kan spare lidt på at bygge selv, men det
bliver næppe ligeså pænt, medmindre man er professionel inden for området.

Fra : Carsten Keller

Dato : 24-04-06 10:16

> [...]
> døre/låger med.
>
> Er her ikke bare en enkel her i gruppe der selv har bygget skydelåger ?

Jeg har lige færdiggjort et skab på 4 meter i kælderen. Jeg var ikke villig
til at bløde det skydelågerne koster, så jeg gik selv i gang med en gang
fusk. Materialerne var:

16 meter 16x25 mm kabelkanal fra harald Nyborg a 29,95.
14 møbehjul fra silvan a 7,95
7 hobbyplader fra Bauhaus a 69,75

I alt ca. 840 kr.

Kanalerne monteres i gulv og loft, hjulene monteres under pladerne. Hjulene
kører i den nederste kanal, den øverste styrer lågen. Hvis det skulle have
været i soveværelset ville jeg nok have ofret nogle egentlige glideskinner,
men til opbevaring i kælderen er jeg fuldt ud tilfreds. Man kunne eventuelt
have brugt nogle alu-profiler i passende mål i stedet, hvilket nok ville
gøre at lågerne glider lidt bedre, men som det er nu kan jeg næsten få en
låge til at køre fra den ene ende til den anden med et enkelt skub.

Jeg har et par billeder af resultatet hvis nogen er interesseret.

Keller

Fra : Michael

Dato : 24-04-06 21:00

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> wrote in message
> [...]
> enkelt skub.
>
> Jeg har et par billeder af resultatet hvis nogen er interesseret.

Jeg vil da gerne se billederne - kan du ikke poste dem i dk.binaer?

Fra : Carsten Keller

Dato : 25-04-06 07:35

"Michael" <a@b.dk> wrote in message

> Jeg vil da gerne se billederne - kan du ikke poste dem i dk.binaer?

Jeg ser lige om jeg ikke kan finde dem frem i eftermiddag.

Keller

Fra : Benny Andersen

Dato : 23-04-06 09:03

On Fri, 21 Apr 2006 22:29:14 +0200, kenneth.g wrote:

> [...]
> hvor kan man købe alu-profilerne ?
>
> Jeg skulle måske lige sige at jeg bor i København.

Johannes Fogh i Lyngby har en del profiler. Man kan, hvis man skal bruge
metal som byggemarkeder ikke fører, købe det på et smedeværksted. Har med
held flere gange købt hos Dan industri, speditørvej - første gang henvist
af lemvigh og müller som ikke ville sælge mig det lille kvantum jeg skulle
bruge. (husker ikke lige om det var 1000 kr eller kg som var mindstekøb hos
lemvigh og müller)
Benny Andersen