Nabo støj
Fra : Anders S.

Dato : 20-04-06 23:02

På vores lille blinde private vej har 2 af naboerne fået den ide at de vil
handle med brænde. Det har lige så stille udviklet sig til et støj helvede
for os. Deres sidste tiltag er at indkøbe 200 rm3 træ hvorfra de har fået
leveret ca. 30 rm3 i genboens have. Vi er 4 huse på vejen og det er 2 af
naboerne + en der har boet i det 4. hus førend. De har en stor industri
sav(el)
og en stor flække maskine og 3 meget støjende motorsave. Her for e ca. 3
uger siden manglede de plads til at stable træ på og begyndte at stable på
vores vende/parkerings plads, der blev det for meget for mig og jeg påtalte
at da vi ikke har for meget plads i forvejen var det en dårlig ide, men fik
besked at der havde de bestemt det skulle ligge og sådan blev det. Jeg måtte
så vise dem Kapitel 8 Forskellig råden over private fællesveje Særlig brug
af vejareal § 49. i Bekendtgørelse af lov om private fællesveje
Hvor der står at man ikke må stille ting på vejen. Dette rettede de sig så
efter men har efter følgerne ikke talt til os og er meget sure over at vi
har blandet os. Jeg har forhørt mig hos kommune og de siger der nok ikke er
det stor at gøre ved den megen larm da det jo er private der gør det og ikke
en virksomhed.

Er der intet at gøre.
MVH
Anders

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-04-06 23:10

Anders S. skrev:

> På vores lille blinde private vej har 2 af naboerne fået den ide at
> de vil handle med brænde.

http://kortlink.dk/2n9y
Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-04-06 23:16

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> http://kortlink.dk/2n9y

Hvorfor det korte link, det er da yderst belastende
http://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura/browse_thread/thread/98fb48ea3fc3c753/8f0edb6d8c4e0e96?lnk=st&q=hj%C3%A6lp+nabo+st%C3%B8j&rnum=1#8f0edb6d8c4e0e96

Fra : Martin Bak

Dato : 21-04-06 00:15

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Hvorfor det korte link, det er da yderst belastende
Hvordan kan det være det? her virker det fint og meget direkte. og rart at
der ikke er adskillige liner i linket. Jeg bruger tit shorterlink og synes
at det er en smart feature. Kan ikke forstå hvordan det kan blive
belastende.Og da slet ikke yderst blastende..

Martin

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-04-06 06:21

On Fri, 21 Apr 2006 01:15:13 +0200, "Martin Bak"
<m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>at det er en smart feature. Kan ikke forstå hvordan det kan blive
>belastende.Og da slet ikke yderst blastende..

Jeg kunne ikke drømme om at klikke på sådan et link - man har ingen
anelse om hvad der linkes til. Og da slet ikke når der ikke engang
skrives hvad det drejer sig om.

Og så den klassiske med "hvis nu kortlink.dk lukker en dag" - det gør de
nok ikke, men det er et ekstra led som i bund og grund er unødvendigt.

Jeg ved så heller ikke hvordan man opretter sådan et kortlink, men jeg
er da næsten sikker på det tager nogle flere klik end: "Kopier link fra
browsers adresselinie, indsæt i besked".

Indsæt lange links mellem < og > - det burde få dem til ikke at "knække"
hvis de er for lange til en linie.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-04-06 23:19

Anders S. wrote:
> [...]

> siger der nok ikke er det stor at gøre ved den megen larm da det jo
> er private der gør det og ikke en virksomhed.

Jamen, der er vel netop tale om virksomhed, når der opskæres brænde med salg
for øje. Det må kommunen da kunne indse.

Hvad siger lokalplanen med hensyn til etablering af virksomheder i det
område?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : MGJ

Dato : 21-04-06 05:30

Ja, det er sikkert en god "sort" forretning..'
'

MGJ

Fra : Calle.

Dato : 21-04-06 08:10

Erik Ginnerskov wrote:

> Jamen, der er vel netop tale om virksomhed, når der opskæres brænde
> med salg for øje. Det må kommunen da kunne indse.

Ja, ellers har told og skat da noget at gå efter.

--
*** Calle ***

Fra : Gunnar007

Dato : 21-04-06 06:45

"Anders S." <ducks@fjern_dette_og_dette.ducks-corner.dk> skrev i en
meddelelse news:444804c0$0$27548$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Klip en masse tekst
> Er der intet at gøre.
> MVH
> Anders

Fik du ikke svar nok i dk.videnskab.jura ??

Hilsen G

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 21-04-06 19:11

Anders S. wrote:
> På vores lille blinde private vej har 2 af naboerne fået den ide at de vil
> handle med brænde. Det har lige så stille udviklet sig til et støj helvede

Der hvor jeg bor er der regler i lokalplanen hvis man er erhvervsdrivende.

Og det er der vel også hos jer. Det må de vel også rette sig efter.?

Eller er en forspørgsel hos Skat vel ikke særlig vanskelig.
Savner du et tlf. nr. eller hvad..?

Men hvis din beskrivelse er korrekt forstår jeg din irritation.
Det er vel netop ikke privat arbejde.

Der er LANGT over almindelig moral at de bruger fællesvej til private
forretninger.

Du får ikke mere ud af at beklage dig til højre og venstre.
Gå til rette myndighed.

Eller offentliggør hvor det foregår. Kontakt en avis. Eller noter
registreringsnumre på biler fra aftagerne, eller, eller ....

Mvh. Jørgen