Grill-tid
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 20-04-06 00:10

Ja, så er det på tide at få en ny grill kørt i stilling.

Jeg har pt. en gl. rusten gas-grill, der tigger for en afløser. Og jeg havde
tænkt mig en Weber eller Dan-cook model med rigtig "kul-smag".

Men hvilken er bedst? (Med fare for at starte en regilionskrig

Og hvor stor skal den være? Og skal det være Silver / Gold / Platinium? Er
der forskel på den færdige mad?

Vi er 4 personer i husstanden, og det er sjældent at vi ligefrem disker op
med en oksemørbrad på 3 kg, eller en voksen kalkun til gæster ovs. Så er en
Weber Silver på 47 i dia. skudt helt ved siden af? De er jo til at betale,
og kan vel sagtens rumme en kylling + nogle pølser eller hur?

PS. Også postet i dk.forbruger
--
Mvh Jasper

--
Mvh Jasper

e-mail: ahrensbach@FJERNESpc.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : TT

Dato : 20-04-06 08:57

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Weber Silver på 47 i dia. skudt helt ved siden af? De er jo til at betale,
> og kan vel sagtens rumme en kylling + nogle pølser eller hur?

Du skal da have en Weber Performer 57 cm. jeg har en silver 47 - og der er
for lille til mere end 2 personer, maden er for tæt på varmen, asken blæser
rundt, og aligevel virkede det så godt at vi grillede det meste af sidste
sommer. Min erfaring er at mere vil have mere, jeg vil have en Weber
Performer med gas fortændning, og alt i tilbehør, ene og alene fordi jeg
bliver mere og mere glad for at grille og vil nu have det, for mig, bedste.

-TT

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-04-06 19:54

On Thu, 20 Apr 2006 09:56:45 +0200, "TT" <trp@(fjern)hajq.dk> wrote:

> [...]
>bliver mere og mere glad for at grille og vil nu have det, for mig, bedste.

Sådan en købte vi sidste forår.... Og nøj det er altså ikke fortrudt -
og vi har dælme fået grill'et meget. Man kan altid diskutere om den nu
virkelig er prisen værd, om gastændingen er nødvendig og om bordet
ikke kunne være i lidt bedre kvalitet, osv. Men vi er virkelig godt
tilfredse også prisen taget i betragtning.

** Lars

Fra : TT

Dato : 24-04-06 10:29

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke kunne være i lidt bedre kvalitet, osv. Men vi er virkelig godt
> tilfredse også prisen taget i betragtning.

Der findes to modeller af performeren - en med rustfrit stål bord og en med
plasitk bord, hvilken en har du ?

-TT

Fra : Hjorth

Dato : 21-04-06 22:09

Ja, og derfor har jeg min 57 cm Weber Gold fra sidste år
til salg allerede. Weber er kanon, men jeg mangler bordet.
Kan selvfølgelig bruge terassebordet, men det er ikke det samme.
Så mangler du en god, brugt grill til 4-500,- kr.med termometer og
overtræk, så er der en sådan til salg i Kolding!
Jeg køber nemlig en kulgrill med gastænding og bord. Ærgerligt
jeg ikke vidste vi ville blive rigtig glade ved at grille - også om
vinteren.

Jørgen

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 20-04-06 10:33

Vi har selv en Silver 57 cm, men ja man mangler askefanget når man sidder på
terassen så det må du ikke spare væk

Thomas
www.lavpris-laase.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-04-06 20:34

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har selv en Silver 57 cm, men ja man mangler askefanget

Kunne en gryde med en slat vand i, ikke løse det problem?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 20-04-06 10:59

Hej Jasper

> Men hvilken er bedst? (Med fare for at starte en regilionskrig

Må jeg have lov til at anbefale en BP Sunshine gasgrill, f.eks. en
model Legend 4500, med den har du røgen og smagen fra en
kulgrill, men slipper for alt besværet.

Mvh Max

Fra : Gainsbourg

Dato : 20-04-06 11:06

Jeg ville anbefale at ofre en Weber 57 cm's. Den anden er simpelthen for
lille og varmen bliver uoptimal selvom man kun griller meget lidt af gangen.

Og en askefang beholder i stedet for en askeskål er der mange der anbefaler.
Personligt er jeg ligeglad med om Weberen drysser lidt aske på græsplænen,
men hvis din skal stå på terassen og du er pertentlig, vil drysseriet nok
irritere dig og du vil være glad for een med askebeholder.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 20-04-06 22:31

> [...]
> græsplænen, men hvis din skal stå på terassen og du er pertentlig, vil
> drysseriet nok irritere dig og du vil være glad for een med askebeholder.

Skidt med asken... den kommer til at stå på en terasse med sten underlag, så
hvis det drysser lidt, er det ok.

Er den "eneste" forskel på Silver og Gold, at Gold har en "aske-potte" eller
hvad det nu hedder

Hvad med forbruget af kul / briketter? Er det betydeligt højere med en
57´er? Eller er det en bagatel? Det virker jo lidt fjollet, at bruge to kg.
kul på at stege to hakkebøffer og to pølser.

Mvh

Jasper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 21-04-06 07:45

Hej,

On Thu, 20 Apr 2006 23:30:46 +0200, "Jasper Norman Ahrensbach"
<ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote:

>Hvad med forbruget af kul / briketter? Er det betydeligt højere med en
>57´er? Eller er det en bagatel? Det virker jo lidt fjollet, at bruge to kg.
>kul på at stege to hakkebøffer og to pølser.

En af fiduserne ved Weber er at hvis du anvender kul af god kvalitet
kan du uden problemer slukke grill'en når du er færdig ved at lukke
luftspjældene til og så genbruge kullene næste gang der grilles.

Alt. behøver man jo ikke fylde den op med kul hvis du bare skal stege
to hakkebøffer og et par pølser....

** Lars

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 20-04-06 22:34

Forresten... tak for alle de andre forslag til andre mærker. Jeg aner intet
om det, men det skulle da ikke undre mig, om der findes en langt bedre gril
end Weber / Dancook. Men det er jo dem man bliver tæppebombet med i
reklamerne, og dermed tror, er toppen.

Det skulle jo ikke være første gang, man som forbruger bliver forblindet af
reklamer

/Jasper