Hulmusrisolering med mangehulsten i ydermu~
Fra : TT

Dato : 12-04-06 10:39

Hej folkens,

Jeg går, som mange andre, og overvejer en hulmursisolering. Jeg har
80mm hulrum i min ydermur og mangehulsten i ydermuren. Jeg har dog
læst i diverse fora at hulmursisolering ikke er tilrådeligt hvis man
har mangehulsten i ydermuren. Bekymringen går på, at opmagasineret
vand i hullerne i stenene kan sprænge ved lave temperaturer.

Jeg har en forestilling om, at mange huse er med mangehulsten i
ydermuren, og at nogle må have valgt at hulmursisolere alligevel.
Dette bekræftes af en samtale jeg havde med en 'konsulent' fra
Rockwool, der sagde at de ikke så noget problem i at jeg
hulmursisolerede, og at de aldrig i deres historie havde haft
problemer med frostsprængninger.

Og nu til spørgsmålet. Har nogle af jer mangehulsten i ydermuren og
hulmursisoleret? Hvis ja, hvad er jeres erfaring? Hvad sker der ved en
frostsprængning? Snakker vi om et par sten der skal skiftes eller en
hel mur der kollapser?

Oplys mig !

Venlige hilsner

Torben

Fra : Brother Tuck

Dato : 12-04-06 17:03

Ja jeg burde svare dig lige så dumt som du svarede mig vedr. mit spørgsmål
om ventilatoren, men sådan er jeg ikke.

God Påske

Fra : TT

Dato : 12-04-06 22:30

On Wed, 12 Apr 2006 18:03:16 +0200, "Brother Tuck"
<hl@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Ja jeg burde svare dig lige så dumt som du svarede mig vedr. mit spørgsmål
>om ventilatoren, men sådan er jeg ikke.
>
>God Påske

Du forveksler mig med en anden TT Tuck. Jeg har ikke besvaret dit
indlæg ang. ventilator.

God påske til dig også.

Torben

Fra : Brother Tuck

Dato : 13-04-06 05:28

Jeg undskylder mange gange.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-04-06 23:39

TT wrote:

> Du forveksler mig med en anden TT

Sådan kan det gå, når man bare skriver et par initialer i stedet for sit
navn.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-04-06 21:51

Hej Torben

Vi har hulmursisoleret huse i ca. 27 år uden problemer og der i blandt også
huse med mangehulssten. Det man skal være opmærksom på er, at hvis der er
frostsprængninger på stenene inden der bliver isoleret, vil problemet
naturligvis blive større, men er stenene pæne i dag er sandsynligheden for
at der opstår problemer ikke tilstede.

Få et velrenomeret firma til at hjælpe dig, så bliver du ikke snydt.

Held og lykke med det. En beslutning du ikke vil fortryde.

Mvh
Michael