Opfølgning på 'ørnenæb'.
Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 06:11

Hej alle.

Vi havde en tråd lidt tidligere hvor vi også snakkede 'ørnenæb'.
Jeg havde lånt mit ud, så jeg skrev ud fra hukommelsen, men nu har jeg fået
den tilbage.

Den jeg har er en Sandvik P172, hvor det tætteste jeg kunne komme (google)
var Sandvik P172-85.
Det indikerer tydeligt, at jeg har en udgået model.

Bare så I ikke behøver at lede efter den type jeg skrev om.

--

Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 10-04-06 21:04

"Stig Johansen" skrev i en meddelelse

> Vi havde en tråd lidt tidligere hvor vi også snakkede 'ørnenæb'.
> Jeg havde lånt mit ud, så jeg skrev ud fra hukommelsen, men nu har jeg
fået
> den tilbage.

Når I snakker 'ørnenæb', er det så sådan en stor grensaks, hvor
træhånd-tagene er ca 50 cm lange. De fulde håndtag incl. det stykke, der
er metal omkring, måler 62 cm i alt.

Der står ikke noget navn eller tal på den. Det sjove er, at den del af
håndtagene der er metal har indhugget, eller indtrykt et lille billede
af tårnet på Himmelbjerget.

Er der nogen der kender den model? Det er een jeg har arvet efter min
far.

Hilsen Ruth