spm. om fliser
Fra : SB

Dato : 10-04-06 06:04

Hej

Hvordan får man fx. herregårdssten tilpasset/tilhugget et rundt bed?
Har ikke den store lyst til at investere i en vinkelsliber og 10 skiver til
den.
Har set andre kan gøre det, men når jeg forsøger flækker stenen stort set
som den selv har lyst til
findes der et godt fif, så den skiller ad der hvor man ønsker det?

Søren

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 10-04-06 08:12

> Hvordan får man fx. herregårdssten tilpasset/tilhugget et rundt bed?
> Har ikke den store lyst til at investere i en vinkelsliber og 10 skiver
> til den.

En vinkelsliber og et diamant skive burde da være rigeligt, med mindre det
drejer sig om 200 træer.

Stef

Fra : Anders Majland

Dato : 10-04-06 10:36

> Hvordan får man fx. herregårdssten tilpasset/tilhugget et rundt bed?

Du har set at man kan få sten der er lavet til formålet ab fabrik - så er
det kun den almindelige belængning der skal tilpasses

> Har ikke den store lyst til at investere i en vinkelsliber og 10 skiver
> til den.
> Har set andre kan gøre det, men når jeg forsøger flækker stenen stort set
> som den selv har lyst til

Håndelag ... Det har jeg heller ikke så jeg har brugt en vikelsliber til at
skærre uden om kloakdæksler osv.

Fra : Martin G. Berg

Dato : 11-04-06 07:19

Hej
Køb cirkelsten.
Du kan få herregårdssten beregnet til at lave cirkler med, det bliver rigtig
godt, og så er der ikke nogen tilskæring.

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:443a277a$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...