fliser
Fra : SB

Dato : 09-04-06 22:28

Hej

Hvordan får man fx. herregårdssten tilpasset et rundt bed, har ikke den
store lyst til at investere i en vinkelsliber og 10 skiver til den.
har set andre kan gøre det, men når jeg forsøger flækker stenen stort set
somn den selv har lyst til
findes der et godt fif, så den skiller ad der hvor man ønsker det?

Søren

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-04-06 06:41

On Sun, 9 Apr 2006 23:27:57 +0200, "SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk>
wrote:

> [...]
>somn den selv har lyst til
>findes der et godt fif, så den skiller ad der hvor man ønsker det?

Vinkelsliberen er nok den billigste metode.
En stor vinkelsliber til 230 mm skiver kan fåes for under 200 kr (eller,
det kunne den for et års tid siden, men jeg kan da ikke forestille mig
den er blevet dyrere siden)
Een skive er nok til mange sten. En skive til tørskæring i sten koster
vist ikke meget mere end 70-80 kr nu til dags.
Skal du bare skære 50-100 sten er det fint.

Alternativet er at leje en stenskærer (vådskærer) eller en fliseklipper.
Men det bliver nemt dyrere end at købe en billig vinkelsliber.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/