Kan en toiletkumme tåle saltsyre ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-04-06 14:27

Hej gruppe,

Vores toilet har desværre nogle fæle brune aflejringer under
vandoverfladen - og det er ikke l... !
Jeg har prøvet med snart alle forskellige midler jeg har fået fortalt om -
det være sig 1½ l cola natten over, citronsyre, afkalkningsmiddel osv. osv.
Det næste jeg påtænker er at prøve med saltsyre, men det er jo lidt
aggressivt, og her tænker jeg specielt på vores kloakinstallation, som har
35 år på bagen - den ville jeg være lidt nervøs for at skylle en gang
saltsyreblanding igennem.
Da jeg alligevel om noget tid skal til at male fliser i badeværelset, skal
jeg ved den lejlighed have toilettet afmonteret for at få malet bag kummen -
så kunne man jo passende tage apparatet med ud i haven og tømme vandlåsen,
for derefter at give det en gang konc. syre, som så kunne skylles ud efter
endt behandling.
Kan porcelænet holde til sådan en omgang ? - eller skal der noget helt andet
til ?

Andreas M. Hansen

Fra : Max

Dato : 05-04-06 14:32

Hej Andreas

> Kan porcelænet holde til sådan en omgang ? - eller skal der noget
> helt andet til ?

Saltsyre afgiver dampe der ødelægger alting i nærheded,
så gå ind til Matas og køb noget RUVEX til toiletet.

Mvh max

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-06 15:08

Andreas M. Hansen wrote:
> Hej gruppe,
>
> Vores toilet har desværre nogle fæle brune aflejringer under
> vandoverfladen - og det er ikke l... !

Det er okker. Du er nødt til at gøre det rent tit. Vi bruger 32% edikkesyre.

Stig Bang-Mortensen

Fra : mcloud

Dato : 05-04-06 21:13

Hej
Hvis der er angreb på porcelænet eller huller efter kalk eller okker
,angriber saltsyren porcelænet og ødelægger det endnu mere og så får du det
aldrig rent.

Gå i matas og køb en pimpsten som bruges til fødder og brug den til at få
dit toilet rent med .Der skal bruges noget tid og knofedt.
mvh mcloud

Fra : Aksel

Dato : 05-04-06 21:19

> [...]
> skylles ud efter endt behandling.
> Kan porcelænet holde til sådan en omgang ? - eller skal der noget helt

Køb et nyt toilet, det kan du få for under 700 kr.

Hilsen Aksel

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 06-04-06 10:39

Tak for alle jeres gode svar! - jeg vil prøve at anskaffe mig en pimpsten,
og gå i "dybden" ....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mr. X

Dato : 07-04-06 22:20

> Tak for alle jeres gode svar! - jeg vil prøve at anskaffe mig en pimpsten,
> og gå i "dybden" ....
>
> mvh

Pimp af helvede til. Køb et nyt lokum. Det kan bedre betale sig.