At lægge nyt parketgulv
Fra : Peter

Dato : 03-04-06 15:32

Jeg har købt et nyt Junckers parketgulv problemet er nu at gulvet er langt
dyrere end først antaget. Problemet er at for at lægge gulvet skal man også
bruge nogle dyre metalbøjler siger de. De hævder at gulve vil give sig og
ikke hænge sammen.

Spørgsmålet er nu? fimdes der billigere løsninger kan man foreks bruge lim
i stedet for bøjlerne, er der nogen der har erfaring med at lægge
parketgulve.

Fra : Søren Bøgh Olsen

Dato : 03-04-06 18:14

bøjlerne koster ca. 1,25 pr. stk. der bruges ca. 12 pr. m2
der findes 3 størrelser, få nu de rigtige,

--
Venlig hilsen
Søren Bøgh Olsen

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 03-04-06 21:51

"Peter" <peter@llan.com> skrev i en meddelelse news:443131d4$0$38633$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
>
> Spørgsmålet er nu? fimdes der billigere løsninger kan man foreks bruge lim
> i stedet for bøjlerne, er der nogen der har erfaring med at lægge

Du kan normalt ikke fuldlime massive gulve med mindre gulvet ikke er ret
stort og du læggger det flydende.
Du skrive ikke hvor tykt det er men Junckers er også lige kommet med et
gulv der bare skal "klikkes"
Det samme er Kährs i øvrigt også hvor du kan lægge det flydenden på strøer.