Velkomstdrink til børn
Fra : LMN

Dato : 15-06-01 13:21

Er der nogen der har en god ide til en velkomst"drink" til en
børnefødselsdag. Fødselsdagen skal holdes om aftenen med pizza m.m. men
det kunne være sjovt med en eller anden festlig "drink" til at starte
med.

venlig hilsen Lisbeth

Fra : Thai-food

Dato : 15-06-01 14:39

Jeg havde børne fødselsdag for min søn's skolekammerater , og der serverede
jeg til stor glæde , en børne champagne , som er alkoholfri , som har smag
af jordbær blandet sammen med sprite. Bare bland det ½ & ½ , og pynt så
med et rent vasket jordbær med en paraply i . Du kan også lave en sukkerkant
på glassene ved at bruge lidt grenadine... Det gør du ved at fylde lidt
Grenadine i en underkop , og sukker i en underkop ved siden af , dyp så
først i Grenadine og bagefter i sukker , så ser det meget festligt ud.

Held & Lykke , og tillykke med barnet.

Kim

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 15-06-01 15:39

Thai-food skrev:

> børne champagne , som er alkoholfri , som har smag af jordbær
> blandet sammen med sprite.

Meget apropos, så smager Sprite/7UP blandet med råæblemost osse godt.

Det må vel osse snart være tid for hyldeblomstdrik (blost?).

// Klaus

Fra : Mogens Haugaard

Dato : 15-06-01 14:52

Sådan nogen har vi lavet i dag.

Vi har pyntet glassene med en sukkerkant. Hæld en dl vand i en gryde, hæld 2
dl sukker oveni og kog, uden at røre i gryden, til massen er 130 gr C.
Tag gryden af blusset og hæld en skvat frugtfarve i. Dyp så den øverste kant
af glasset i sukkermassen og straks derefter dyppes kanten i sukker. Det ser
ret flot ud og glasset er let at gøre rent med meget varmt vand.

Vi har brugt almindelig appelsin juice til drinken, og efter den er hældt
op, har vi hældt noget rødt sukkerstads i. Det røde sukker stads er lavet på
samme måde som stadsen til kanten, dog kun kogt til 100 gr C. Sammen med
frugtfarven hældte vi noget pebermynteessens i, det giver en lidt sjov smag.
Sukkerstadsen hældes forsigtigt ned midt i glasset og giver lidt farvespil,
fordi sukkerstadsen synker til bunds.

Vi har pyntet af med en paraply, en citronskive, et sugerør og en isterning.

mvh
Mogens

Fra : LMN

Dato : 15-06-01 16:07

Tak for svarene. Festen er i aften (om en time) såehhh... det med
hyldeblomst og brug af gryde har jeg fravalgt, så det blive en drink med
jordbær og parasoller i.

venlig hilsen Lisbeth