Ude i hampen ?
Fra : Søren Arnvig

Dato : 28-05-06 18:21

Nogen der har set det nye nummer af Samvirke ?

Her kan man købe et dykkersæt bestående af:

Iltflaske , Vest, 5 mm dragt og handsker.
Fås i 4 størrelser s-m-l-xl.
Det hele samlet i en stor bæretaske

Mærket er kendt for kompromiløs kvalitet på dykkergrej
og kompression til dykning.

Og så er der en eller anden Lars Ørlund som er professionel eventyrer
forfatter og dykker, ( Formand for eventyre(r)nes klub) ) som udtaler
at
dykning nu er blevet en sport med få risici, hvor man kan koncentrere
sig om det væsentlige, nemlig oplevelserne.

henvisnng til nettorvet:

http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.asp?dept_id=316&pf_id=6066036

Søren Arnvig

Fra : Præst

Dato : 28-05-06 18:52

Hej Søren.

og lige 1. enkelt spørgsmål.

Vil du dykke med en der har købt sit udstyr på nettorvet og som
sandsynligvis ikke har sertifikat ?
og hvad med service på udstyr ?

Venligst Per Præst

Fra : Søren Reinke

Dato : 28-05-06 19:06

Præst wrote:
> Hej Søren.
>
> og lige 1. enkelt spørgsmål.
>
> Vil du dykke med en der har købt sit udstyr på nettorvet og som
> sandsynligvis ikke har sertifikat ?

Bare fordi man har købt udstyret hos sin lokale dykkerudstyrs pusher er
det INGEN garanti man har et certifikat.

Altså gør det ingen forskel hvor det er købt.

> og hvad med service på udstyr ?

Igen, bare fordi man har købt det hos den lokale butik er der ingen
garanti for at det er serviceret.

Som altid kan du som dykker bede om at se certifikat og logbog hos
den/de du skal dykke med. Og også spørge om det er serviceret korrekt.

P.s. Læs evt. hvad der står i bunden af annoncen.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Søren Arnvig

Dato : 28-05-06 19:39

"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> wrote in message
Præst wrote:

>Igen, bare fordi man har købt det hos den lokale butik er der ingen
>garanti for at det er serviceret.

Jeg tror Per mente:

Hvor skal jeg få serviceret det udstyr, jeg har købt på nettorvet ?

>P.s. Læs evt. hvad der står i bunden af annoncen.

Jeg synes, at det skulle have stået med anden farve, i kursiv,
med en lille ramme omkring, som det første i teksten.
Ikke som en fodnote !

Desuden bliver jeg altid lidt bekymret , når nogen
reklamerer med "Iltflasker"

Søren Arnvig

Fra : Søren Reinke

Dato : 28-05-06 20:01

Søren Arnvig wrote:
> Jeg tror Per mente:
>
> Hvor skal jeg få serviceret det udstyr, jeg har købt på nettorvet ?

Det er selvfølgelig en mulig fortolkning.

> Jeg synes, at det skulle have stået med anden farve, i kursiv,
> med en lille ramme omkring, som det første i teksten.
> Ikke som en fodnote !

Det var da en mulighed. Men som ved alt andet kan man ikke beskytte sig
imod folks dumhed.

> Desuden bliver jeg altid lidt bekymret , når nogen
> reklamerer med "Iltflasker"

Bekymret bliver jeg nu ikke, jeg ryster dog på hovedet og griner lidt af
det.

Fra : Præst

Dato : 28-05-06 19:53

det var også bare mit synspunkt der kom frem.
jeg ville ikke have mod til at købe der.

Venligst Per Præst

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 28-05-06 20:24

Det har alle dage været let at købe dårligt udstyr til overpriser (se evt.
dba.dk). Om der købes på nettorvet.dk eller på scubadirect.dk gør vist ikke
den store forskel.

Mig bekendt skal man heller ikke fremvise certifikat ved handel, i de mange
onlinebutikker (og alm. butikker for den sags skyld) der efterhånden findes.

Men fordi det er et supermarked som gør det tager man sig straks til
hovedet.

Claus
Vil skide gerne vise sit certifikat, men ingen vil se det.

Fra : Thomas Andersen

Dato : 28-05-06 20:52

Den er god :D

--
mvh. Thomas N. Andersen
www.dykkerservice.dk

Fra : Thomas VJ

Dato : 29-05-06 02:04

"Claus Grell Hansen" <nospam@divein.dk> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt skal man heller ikke fremvise certifikat ved handel, i de
> mange onlinebutikker (og alm. butikker for den sags skyld) der efterhånden
> findes.

Tjaaa ... der er nogle enkelte af os som kræver, at køber har
dykkercertifikat for at kunne købe flasker og regulatorer
Troede egentlig at dette var en industri standard, men den slags er jo
tilsyneladende til for at brydes, hvis der er penge i det!

--
Mvh, Thomas VJ
www.dykkerteori.dk/flasker/

Fra : Søren Reinke

Dato : 29-05-06 07:06

Thomas VJ wrote:
> [...]
> Troede egentlig at dette var en industri standard, men den slags er jo
> tilsyneladende til for at brydes, hvis der er penge i det!

Industri standard ?

Det har jeg nu aldrig hørt før.

Bare af nysgerrighed, så hvis en sød pige kommer ind og gerne vil købe
et regulator sæt af dig til sin kæreste som er dykker. Så vil du nægte
hende det, hvis hun ikke selv har certifikat ? Hvilket hun ikke har da
hun er vandskræk. :)

Fra : Thomas VJ

Dato : 29-05-06 10:24

> [...]
> regulator sæt af dig til sin kæreste som er dykker. Så vil du nægte hende
> det, hvis hun ikke selv har certifikat ? Hvilket hun ikke har da hun er

Ingen arme, ingen kager.
Heldigvis sælger jeg gavekort.

--
Mvh, Thomas VJ
www.dykkerteori.dk/gavekort/

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 23:15

Thomas VJ wrote:
> [...]
> Troede egentlig at dette var en industri standard, men den slags er jo
> tilsyneladende til for at brydes, hvis der er penge i det!

aaaaaaa comon,,, i den tid vi lever i giver det da ikke mening at pålægge
butikkerne at tjække den slags, når du kan købe på nettet uden spørgsmål og
de små butikker har svært nok ved at over leve mod den stigende net hannel,
skulle de så pålæges men masse moralske forpligtigerelse ? nej det mener jeg
ikke kan være rimelig, der er ingen lov der forbyder folk at dykke uden
uddannelse, så hvorfor skulle butikker nægte at salge, dem der vil have
udstyret kan jo bare købe over nettet eller brug, i udlandet osv osv.

hvad garanti er det for at du ikke kommer galt af sted bare forde du på 1
dag i røde havet har tilegnet dig et PADI OW certifikat ???
så skal butikkerne måske til at lave et chekud dyk før de må sælge til en ?

mvh Morten

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 23:09

Claus Grell Hansen wrote:
> Det har alle dage været let at købe dårligt udstyr til overpriser (se
> evt. dba.dk). Om der købes på nettorvet.dk eller på scubadirect.dk

hvad er der nu galt med Scubadirect.dk, de sælger meget godt udstyr, til en
billig pris, feks kan du da ikke sige at deres Suunto computer og Apeks
regulator er "dårligt udstyr til overpriser",,,, mærkelig ting at blande
scubadirekt ind i det, men du har måske nogle skjulte agrasjoner mod dem

mvh Morten

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 30-05-06 07:11

Sikke dog (som min mor altid sagde)...

Jeg skjuler sjældent mine aggressioner og har ingen mod scubadirect.
Jeg kunne også have skrevet navnet på et af de andre steder, hvor man kan
handle online, scubadirect lå bare i "top of my head".
Skulle jeg have trådt dig eller andre over tærene beklager jeg selvfølgelig.
Jeg mente bare, at ingen behøver at få ondt i maven over at der kan handles
dykkerudstyr i et supermarked. Mange dykkercentre er alligevel ikke af
højere standard end supermarkeder. Skulle supermarkeder så heller ikke måtte
sælge PC'er, vaskemaskiner og cykler? "Årgh hvad" er der nok nogle som vil
sige.. "Man kan da ikke slå sig ihjel på en vaskemaskine". (shh, det har jeg
sagt til min kæreste at jeg kan). Men set man lidt i statestikkerne er det
ikke folk uden certifikat der kommer galt afsted. Ikke dermed sagt at det er
mest sikkert at dykke uden certifikat. Folk finder hurtigt ud af at dykning
ikke er "bare lige", og tager derfor et kursus. Jeg tror egentlig ikke der
er mange der dykker regelmæssigt uden certifikat, men hvordan undersøger man
sådan noget?

Claus
Har ingen aggressioner, og hvis nogen siger andet, går jeg amok..

Fra : Søren Arnvig

Dato : 30-05-06 07:24

"Claus Grell Hansen" <claus@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> dykkercentre er alligevel ikke af højere standard end supermarkeder.
> Skulle supermarkeder så heller ikke måtte sælge PC'er, vaskemaskiner

Problemet er ikke at de sælger dykkerudstyr.

Problemet er, at annoncen tydeligvis er så fuld af faktuelle fejl
og prisvildledninger, at man må stille spørgsmålstegn ved
lødigheden og om vi ikke er på kanten af god markedsføringsskik.

Desuden skal en stakkels køber, hurtigt ud og investere i mere
udstyr for overhovedet at kunne bruge det tilbudte sæt, som
iøvrigt kun egner sig til dykning i de allervarmeste sommer måneder.

Søren Arnvig

Fra : Søren Arnvig

Dato : 28-05-06 20:06

"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> wrote in message
> Nogen der har set det nye nummer af Samvirke ?
>
> Her kan man købe et dykkersæt bestående af:
>
> Iltflaske , Vest, 5 mm dragt og handsker.
> Fås i 4 størrelser s-m-l-xl.
> Det hele samlet i en stor bæretaske

Checkede lige priserne.

Der står at sættet normalt koster 11.095,-
men at man kan købe det for 7995,-
og dermed spare 3100,-

Identisk BCD og Regulator fås for 334 £ ca. 3700,- DKK
Tilsvarende Dragt , Flaske, Manometer fås for 4000,-

Det betyder at Sokker og Taske koster ca 3200,- DKK ?!?!?

Søren Arnvig

Fra : Søren Reinke

Dato : 28-05-06 20:26

Søren Arnvig wrote:

> [...]
> Tilsvarende Dragt , Flaske, Manometer fås for 4000,-
>
> Det betyder at Sokker og Taske koster ca 3200,- DKK ?!?!?

Hehe det må være kvalitets sokker og taske man får :)

Okay måske lidt unfair at sammenligne med priserne i udlandet, men jeg
tvivler på det er særligt billigt alligevel.

Men måske kan sådanne tilbud, Lidl har også på dykker ting i næste uge,
kan medføre flere der begynder at dykke. Selvfølgelig med certifikat.

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 28-05-06 20:57

Det ser, trods den dårlige annonce ud til at være en ok regulator.
http://www.divernet.com/equipment/0105divertests.shtml#coltri

Ville heller ikke købe mit udstyr i Brugsen

Bjarne

Fra : Søren Arnvig

Dato : 28-05-06 22:49

"Bjarne Rosenkrands" <dsl196465@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Det ser, trods den dårlige annonce ud til at være en ok regulator.
> http://www.divernet.com/equipment/0105divertests.shtml#coltri
>
> Ville heller ikke købe mit udstyr i Brugsen
>
> Bjarne

Regulatoren er ok
http://www.divernet.com/equipment/coldregs2005/regs.shtml

Søren Arnvig

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 29-05-06 15:44

Ja kom lige i tanke på at du selv havde testet den for Diver og Dyk nr. 8
2005

Bjarne