Maling af dykkerflasker
Fra : Braae

Dato : 26-05-06 22:35

Kære nyhedsgruppe.

Jeg har 2 stk. 15 liter flasker, som er meget fine indvendige, men som
trænger gevaldigt til at blive renset og malet udvendigt.

Er der nogle af jer, der kender et sted, hvor man kan få det ordnet
til en fornuftig pris?

På forhånd tak.

Venligst

Braae

Fra : Kalle

Dato : 27-05-06 02:22

Nu du er i gang kan du så ikke også ordne mine. Det er ved at være på tide
de også får en omgang, og det kan vel kun gøre det billigere ???

Casper Dreiøe

Fra : THH

Dato : 28-05-06 11:30

Jeg har fået sandblæst og pulverlakeret en flaske hos:

Bagsværd-Farum Industrilakering

Bygmarken 21A

3520 Farum

Tlf: 4495 9111

Den blev superflot. Om lakeringen holder i længden ved jeg ikke. Jeg bruger
flaskenet og her 3 år efter ser lakeringen stadig ud som på en ny flaske.

Venlig hilsen

Thomas Hemmingsen

Fra : Poul Olesen

Dato : 28-05-06 12:39

On 28-05-2006 12:30 THH wrote:
> Den blev superflot. Om lakeringen holder i længden ved jeg ikke. Jeg bruger
> flaskenet og her 3 år efter ser lakeringen stadig ud som på en ny flaske.

Det skal nok holde. Jeg fik en flaske pulverlarkeret for ca. 10 år siden
og der er ikke kommet andre skrammer end dem Dantest laver med en
vinkelsliber til at se tybegodkendelsesmærke og lave nye mærker.

Med venlig hilsen
Poul

Fra : Braae

Dato : 28-05-06 18:52

Hej Thomas.

Lyder fint. Hvad måtte du betale for det?

Venligst

Braae

Fra : Thomas Hemmingsen

Dato : 03-06-06 09:12

200,- . Hvis jeg havde haft flere flasker kunne prisen nok have været
handlet lidt ned. Der indgår dog ikke "metallisering" i prisen.

Venligst

Thomas

Fra : hyden@oncable.dk

Dato : 28-05-06 21:52

Jeg har læst (vist nok her på nyhedsgruppen), at man skal holde sig
fra at pulverlakere trykflasker p.g.a. temperaturen på ca. 200 grader.
Er det en and?

Fra : Poul Olesen

Dato : 29-05-06 08:26

Der er så meget man ikke skal hvis man skal følge alle
sikkerhedsanvisninger. Det er sådan set korrekt at en trykflaske ikke må
udsættes for varme. Min flaske er vist trykprøvet 3 gange siden den blev
pulverlarkeret og har ikke fået nogen kommentarer af den grund. Jeg
ville ikke gøre det med alu flasker, men hvis de er lidt forsigtige med
sandblæsningen ser jeg ikke nogen problemer med pulverlakering af
stålflsker.

MVH
Poul

Fra : Henrik Manley

Dato : 29-05-06 08:40

>Jeg har læst (vist nok her på nyhedsgruppen), at man skal holde sig
>fra at pulverlakere trykflasker p.g.a. temperaturen på ca. 200 grader.
>Er det en and?

De industriflasker vi får fra Yara er pulverlakeret, jeg tror det er en and.
Men har man udsat sin flaske for unormale på virkninger så som varme, slag
osv. anbefales en trykprøvning.

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Allan Hansen

Dato : 29-05-06 07:00

[...]

Vi har tidligere fået sandblæst, metaliseret, grundet og malet flasker for
250 Kr stykket. Det eneste negative var at de kun havde fået 1 gang
ydermaling men det kan man vel betale sig yderligere fra. Desvære skulle de
have mindst 4 flasker. Jeg har selv 2. Måske er du interesseret. Prisen er
incl. svømning/ uv-rugby ved aflevering/afhentning i Farum

Allan Hansen

Fra : Braae

Dato : 29-05-06 17:53

Tak til jer, der svarede seriøst på min forespørgsel og specielt til
dig Allan Hansen for dit tilbud.

Jeg er blevet tilbudt at få sandblæst, metaliseret, grundet og malet
mine flasker for kr. 300,- ved Scansub DK Divers foranstaltning.

Da det er lige på vejen, når jeg skal til og fra arbejde, så vælger
jeg det tilbud.

Venligst

Braae

Fra : Braae

Dato : 30-05-06 14:37

Hej Claus.

Nej der er ikke tale om en speciel Mogens Braae pris. Alle kan nyde
godt af tilbudet.

Venligst

Braae