Udskiftning af pære i VEGA 2
Fra : TT

Dato : 26-05-06 13:50

Nogle der ved om man "bare" kan udskifte VEGA 2 5 watts pæren til fx. 20 -
40 watt, og hvor man kan få sådan en 6 volts fætter....

-TT

Fra : TT

Dato : 26-05-06 13:52

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle der ved om man "bare" kan udskifte VEGA 2 5 watts pæren til fx. 20 -
> 40 watt, og hvor man kan få sådan en 6 volts fætter....
>
> -TT

Ups, det er en 20w pære der er i, kan jeg sætte 50w i uden der sker noget,
andet end batteri tiden naturligvis daler.

-TT

Fra : Allan Hansen

Dato : 28-05-06 20:38

> Ups, det er en 20w pære der er i, kan jeg sætte 50w i uden der sker noget,
> andet end batteri tiden naturligvis daler.

Jeg tror næppe der findes en 6 V halogenpære der har større effekt end 20 W.
Du kan dog sætte en 6 V 20 W HLX pære i der giver et noget hviedere lys end
de alm. halogenpærer. Hvis du ellers kan få arrangeret f. eks 12 V spænding
så tåler VEGA 2'en glimrende en 50 W hlx pære og den lyser ganske godt med
den. Du kan finde en tidligere tråd om dette.

Allan Hansen