Erfaring/Dykkerferie
Fra : Kim M. Graversen

Dato : 25-05-06 10:59

Hejsa,

vi er 2 gutter som skal afsted på dykkerferie til efteråret!

Vi har tidligere været afsted i Egypten på 7 dages Liveaboard og i
dykkerlejren Marsa Alam med Atlantisrejser!

Vi overvejer dog at finde en anden arrangør, som tilbyder "komplet"
rejser af 7-12 dages varighed, og gerne til andre destinationer!

Hører gerne om andre har erfaring eller kender til andre
rejseselskaber, som tilbyder dykkerrejser !

Pft.

/ Kim

Fra : marktemba@gmail.com

Dato : 25-05-06 14:34

Hej Kim,

hvis I har lyst til en mere 'fri' ferie så overvej følgende:

Fly til Durban i Sydafrika - fra ca. DKK7000 med South African Airways
med skatter
Lej en bil igennem www.southafricar.co.za
Bo nogle nætter på sydkysten hos www.seafever.co.za - ca 1 time fra
Durban
Også køre nordpå i ca 2-3 timer til www.coraldivers.co.za eller
www.sodwanalodge.co.za - udover god dykning, er der også meget flot
natur i St Lucia parken som I altid kan besøge mens I afgasser...
Der er muligvis malaria omkring Sodwana, så check det og evt husk
medicin.

Det er meget let at køre i sydafrika, de har gode vejskiltninger og
hvis I ikke tør/har lyst, så kan SeaFever altid hente jer i
lufthavnen, check de to andre om de gør det samme.

Hvis i vil have flere info omkring de dykkesteder, så kan jeg scanne
nogle sider fra min SA dykkebog og maile, alternativ check
www.xray-mag.com og downloade en af deres ældre blade med mange
artikler om SA dykning.

Uanset hvor I vælger at tage hen til, så god tur og dykning!

ps. hvis I vil prøve hvidhajs dykning i bur ud fra Cape Town, kan I
regne med en mere pris fra ca. DKK3000 per person for fly dertil fra
Durban, med 1 dags hajdykketur og 3 nætter ok std hotel nok med
transfer fra/til lufthavnen.

Fra : Claus 6000 Kolding

Dato : 26-05-06 07:41

hej.
konen og jeg har lige været på phillipines og dykke, det kan varmt
anbefales. vi var 2 steder, club paradis, hvor der er et flot rev lige rundt
om øen, og ved hjælp af båd kan man komme til apo reef, som nok er min
største dykkeroplevelse til dato, meget stort meget flot, hajer, skilpadder
tun og og og og......
vi var 7 dage på club paradise og 9 dage på coco beach, hvor der også var
masser at kigge på, vrag,hajer, og i det hele taget masser af dyr. der
skulle også være delfiner, men dem så vi ingen af.... det samme med sø køer
på club paradis.
vi rejste med CCtravel, det var en rigtig fed tur, havde dog et par små
problemer under turen, med dårlig planlægning fra cctravels side, men ikke
nok til at spolere en rigtig god ferie.
Jeg har været i egypten og dykke, men det når ikke APO REEF til
sokkeholderne.

god fornøjelse
mvh
Claus