Hvordan fungerer en 300 bars kompressor?
Fra : anders

Dato : 23-05-06 20:52

Hej,

I min klub har vi en 300 bars kompressor (Bauer mariner), men har kun
fyldeudtag til 200 bar.
Hvordan fungerer det hvis man vil fylde 300 bar fra den - man skal vel
have en overtryksventil mere, andre fyldeudtag og en omskiftermekanisme
der kobler 200 bar siden helt fra, så ikke den eksisterende
overtryksventil går ved 215 bar? Og en pressostat mere?

mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 21:41

anders wrote:
> [...]
> omskiftermekanisme der kobler 200 bar siden helt fra, så ikke den
> eksisterende overtryksventil går ved 215 bar? Og en pressostat mere?

for at tage det fra oppe,
vi har en pressostat, som stopper kompresoren ved 300bar,
så er der en over tryks ventil på udgangen på 308bar
udgangen køre over til fyldepanelet,
her forgræner den sig ud til en 300bar' hane og et 200bar's reduaktions
ventil,
efter denne ventil sidder der efter denne ventil sidder der en
overtryksventil på 215 bar,
her efter forgræner den sig ud til 3 stk 200bar's haner.

er det til at forstå eller blev det for vrøvlet ????

ved at kikke på jeres eget anlæg skulle du kunne se hvad i skal ud og købe
for at bygge om.

bemærk at 300bars fiting og rør osv koster en bondegård og er 100 gange
svære at få tæt end 200bar er

mvh Morten

Fra : TT

Dato : 25-05-06 06:22

"Morten Dall Darmer" <mrnews (a) tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for at bygge om.
>
> bemærk at 300bars fiting og rør osv koster en bondegård og er 100 gange

Fin forklaring Ved du hvor man køber rør, fitting osv - til at lave et
fyldepanel med en luftbank på ?

-TT

Fra : Thomas Andersen

Dato : 25-05-06 07:03

Kontakt evt. www.safeair.dk De kan hjælpe med rør og fittings, og kan også
lave hele paneler.

--
mvh. Thomas N. Andersen
www.dykkerservice.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-06 12:29

TT wrote:

> Fin forklaring Ved du hvor man køber rør, fitting osv - til at
> lave et fyldepanel med en luftbank på ?

da vi lavede vores, var der en fra klubben der arbejdede i KS-værktøj eller
også var det KJ-værktøj, det kan jeg ikke lige helt huske, men han skaffet
os det vi skulle bruge.

mvh Morten