Elastisk blybælte.
Fra : WhiteD

Dato : 17-05-06 15:26

Først lige en tak for hælpen til de venlige sjæle i denne NG, nu er jeg
nemlig ved at have mit dykkerudstyr samlet.
Jeg mangler dog endnu et blybælte og da jeg under under mit OW kursus var
ved at miste mit bælte nogle gange, er jeg lidt skeptisk ved at skulle
begive mig ned i dybet med den "alm. model".
Jeg har defor læst mig frem til at en del bruger elatiske bælter der
bliver spændt godt til ved overfladen og som så giver sig efterhåden som
trykket stiger, men stadig sætter godt fast om hoften.
Mit spørgsmål er så hvor i dk de sælges da jeg ikke har kunnet finde en
sted der sælger dem?

Mvh Finn

--
Sendt med Operas banebrydende postklient: http://www.opera.com/mail/

Fra : anders

Dato : 17-05-06 16:00

Hej,

Jeg købte i sin tid et hos Aquasport.
Jeg blev dog hurtigt træt af at det var elastisk og at det havde et
plastikspænde der var noget skod, og dykker nu med et alm. bælte med
metalspænde.

mvh
anders

Fra : WhiteD

Dato : 18-05-06 00:29
Fra : Henrik Leegaard Hans~

Dato : 17-05-06 16:48

"WhiteD" <WhiteD@mail.dk> skrev i en meddelelse
news.s9o813r2vbusbr@whited-vk87i6sq.opasia.dk...

> [...]
> trykket stiger, men stadig sætter godt fast om hoften.
> Mit spørgsmål er så hvor i dk de sælges da jeg ikke har kunnet finde en

Kig på www.scubastore.com

Henrik Leegaard Hansen

Fra : Michael Kristensen

Dato : 17-05-06 17:37

> [...]
> ved at miste mit bælte nogle gange, er jeg lidt skeptisk ved at skulle
> begive mig ned i dybet med den "alm. model".

Har oplevet det samme med "almindelig" bælter. Jeg kan anbefales dette bælte
fra Cressi.

http://www.scubastore.com/product.asp?pais=Denmark&idioma=eng&id_familia=1&id_subfamilia=2&id_modelo=3208&id=2&marca=CRESSI&desde=0&fromhbx=subfamilia#

Det er med lommer, hvor man putter blyet i. Fungere både med klodser af bly
og blyhagl. Lommer gør, at blyet ikke ryger rundt og samler sig i en side,
og at det ikke "gnaver" så meget i hofterne.

Spændet derpå strammes som et normal tøjbælte. Det gør, at jeg tager det
rimelig løst på, før jeg hopper i vandet. Når jeg er kommet under vandet,
strammer jeg det engang til.

Har aldrig svigtet mig.

-Michael Kristensen