David Blaine fridykker-show "Drowned Alive~
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 17-05-06 00:08

Ved ikke om folk kender til magikeren David Blaines stunt på amerikansk tv,
hvor han skulle holde vejret i en stor globus vand og samtidig frigøre sig
fra nogle lænker. Han ville sågar prøve at slå Tom Sietas' 8:58 samtidig.
Anyway, han knaldede ud efter 7 min og måtte reddes op. Han havde en god
sikkerhedstrio: Mandy-Rae Cruickshank, Martin Stepanek og Kirk Krack.
Jeg bryder mig ikke om den slags promovering af fridykning, men hvad faen...

Fandt et videoklip på nettet af hele dykket:
http://www.youtube.com/watch?v=HW5QA9yglBw

Sådan noget er aldrig kønt, selv om de var hurtige til at få ham ud.

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 17-05-06 10:38

Nu er du jo gammel fridykker-pionerer, så tror du at Blaine under normale
forhold (uden at være neddykket i en uge først, uden lænker og i en
svømmehal) vil kunne slå Sietas rekord i statisk apnea?
/Sune

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 17-05-06 12:18

"Sune Jorgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er du jo gammel fridykker-pionerer, så tror du at Blaine under normale
> forhold (uden at være neddykket i en uge først, uden lænker og i en
> svømmehal) vil kunne slå Sietas rekord i statisk apnea?

Det er sgu svært at sige. 7 minutter er egentlig en rigtigt god tid (bortset
fra at han knaldede ud, så den er lidt svær at regne med), samtidig med at
han brugte kræfter på at frigøre sig fra lænker. Det kunne være interessant
nok at få at vide hvad han har lavet i træningen op til.