Inderdragt
Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 14-05-06 10:49

Hej NG

Er der nogen der ved om inderdragter mister isoleringen eller hvad, jo mere
den bliver vasket ?

Sten

Fra : CC

Dato : 14-05-06 12:59

"Sten Nordstrøm" <stenn@webspeed.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Er der nogen der ved om inderdragter mister isoleringen eller hvad, jo
> mere
> den bliver vasket ?
>
> Sten

Hej Sten,
Det kan du være ret sikker på, at den gør med tiden. Min den gamle havde til
sidst en isoleringsevne på niveau med
en tynd t-shirt og tykkelsen på underdragten var ca. det samme

hilsen
Claus

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 14-05-06 15:39

Sten Nordstrøm skrev:
> Er der nogen der ved om inderdragter mister isoleringen eller hvad, jo mere
> den bliver vasket ?

Yes, du skal som udgangspunkt undgå af vaske inderdragten. Hvis du
vasker den skal det være uden sæbe af nogen art. Hvis du har
skiundertøj på indenunder undgår du lettere at underdragten kommer
til at lugte grimt.

mvh
Jonas

Fra : Henning

Dato : 14-05-06 18:02

On Sun, 14 May 2006 11:48:37 +0200, "Sten Nordstrøm"
<stenn@webspeed.dk> wrote:

>Hej NG
>
>Er der nogen der ved om inderdragter mister isoleringen eller hvad, jo mere
>den bliver vasket ?

Skal du være en del af den ægte dykkerkultur må din inderpels aldrig
vaskes. I løbet af kort tid kommer du til at lugte som resten af
flokken, og man kan nu konstatere du ikke længere er en rookie

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 20:06

Henning wrote:
> Skal du være en del af den ægte dykkerkultur må din inderpels aldrig
> vaskes. I løbet af kort tid kommer du til at lugte som resten af
> flokken, og man kan nu konstatere du ikke længere er en rookie

nu vil jeg så ikke mene at jeg er en ROOKIE, men min inderdragt dufter som
regel frisk, den bliver vasket af og til og altid luftet efter dyk, og så
søre jeg for at have en t-shert på under den så T-sherten kan suge det
værste sved.

og ja jeg ved godt at min inder dragt mister isulation, MEN en inder dragt
er ikke så dyr, og jeg vil heller skifte den lidt tider end konstandt at
stinke som et svin, når en god tyk vinter inder dragt er ved at være for
dårlig kan den jo altid bruget som sommer inder dragt

mvh Morten Dall

Fra : Henrik Manley

Dato : 15-05-06 11:15

> Er der nogen der ved om inderdragter mister isoleringen eller hvad, jo
> mere
> den bliver vasket ?

Det meste brugte "Thinsulate" blivere dårligere hvis du vasker det. Vask du
den en gang om året det betyder ikke det store. Nervøs for "tøsevognen"?

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Lars

Dato : 15-05-06 12:41

Er det ikke et spørgsmål om pest eller kolera!

En inderdragt mister isoleringsevnen ved at blive vasket, fordi den
slides ved vask.
En inderdragt mister isoleringsevnen hvis den ikke vaskes, fordi den
indeholder snavs og fedt.

En inderdragt mister altså isoleringsevnen ved at blive brugt :)