Hvilken ventil et 3 L alu flaske?
Fra : Michael Kristensen

Dato : 13-05-06 18:07

Hej

Har fået en 3 L alu flaske uden ventil. På flasken står der "M25X2 ISO".

Hvis jeg finder en brugt ventil (nogen, der har en til salg?), hvor der også
står M25X2, vil den så passe ?
Syntes at kunne huske noget med, at de både findes koniske og ikke-koniske ?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 19:45

Michael Kristensen wrote:
> Hvis jeg finder en brugt ventil (nogen, der har en til salg?), hvor
> der også står M25X2, vil den så passe ?

ja

> Syntes at kunne huske noget med, at de både findes koniske og
> ikke-koniske ?

du tager ikke fejl af konisk og M25, det koniske er meget mindre ca 15mm i
diameter, så det forveksler man jo ikke lige med M25

mvh Morten

Fra : Allan Hansen

Dato : 15-05-06 07:06

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har fået en 3 L alu flaske uden ventil. På flasken står der "M25X2 ISO".
> Hvis jeg finder en brugt ventil (nogen, der har en til salg?), hvor der
> også
> står M25X2, vil den så passe ?

Jeg er ikke helt sikker på at alle M25x2 ventiler vil passe. SVJV så
refererer M25x2 ISO til en bestemt norm af overgangsstykket mellem flaske og
ventil. Både Aqualung og Aircon producerer ventiler der hedder M25x2 ISO (
lavet til en bestemt EN norm ), så mon ikke det er sådan en der passer til
din flaske.
Men mon ikke det er bedst at du spørger nogle professionelle om dette !

Allan Hansen