zeagle ranger ltd
Fra : WhiteD

Dato : 12-05-06 21:34

Hej igen.

Er der nogen der ved hvor den kan købes i dk?

Skulle nogen have erfaringer med den eller andre "back inflate" så er jeg
lutter ører

Mvh Finn

Fra : Søren Reinke

Dato : 12-05-06 23:49

WhiteD wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der ved hvor den kan købes i dk?
>
> Skulle nogen have erfaringer med den eller andre "back inflate" så er jeg

Hejsa Finn

Det skulle du med overhængende sandsynlighed kunne gøre her:
http://www.oceandive.dk/

Der købte jeg ihvertefalde min Zeagle Tech Pac vinge som jeg er meget
glad for at dykke med.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : WhiteD

Dato : 13-05-06 14:29

Super, jeg prøver at ringe til dem. Det ville være rart hvis de snart fik
dres webshop op at køre :)

Finn

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 15-05-06 09:22

Jeg købte også i sin tid en Zeagle Tech Pac hos oceandive som jeg var
tilfreds med, men skiftede dog hurtigt til en klassisk Zeagle Manta winge
(som fås i både 55 og 65 lbs) med bagplade også fra oceandive.
/Sune

Fra : Søren Reinke

Dato : 15-05-06 18:50

Sune Jorgensen wrote:
> [...]
> tilfreds med, men skiftede dog hurtigt til en klassisk Zeagle Manta winge
> (som fås i både 55 og 65 lbs) med bagplade også fra oceandive.

Hej Sune

Bag af ren nysgerrighed, hvad var årsagen til dette skift ?

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 16-05-06 08:31

Primært at jeg over en længere periode stille og roligt skiftede til dir
setup.
Men jeg prøvede nu mange af deres accessories (mavebælte, blylommer, pads
m.m.) og syntes ikke det var optimalt. Jeg prøvede så at skrue bladderen på
en standard bagplade, og det fungerede fint, men synes den har for meget
luft nedtil, som ikke var optimalt for mit trim. Men den er nu meget
fleksibel og nu meget smart at man uden de store problemer kunne strappe to
singles på det bløde rygskjold og få det til at spille ok.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 13-05-06 00:50

WhiteD skrev i Message-ID:
<4464f126$0$155$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Skulle nogen have erfaringer med den eller andre "back inflate" så er
> jeg lutter ører

Jeg har valgt en bagplade med wing:

* Billigere
* Mere stabilt
* Mindre cirkus/simplere

Se lænkerne herunder. Eller spørg, hvis du ønsker uddybning.

(Til Johnny C: Hold da op hvor jeg "propper"!)

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : WhiteD

Dato : 13-05-06 14:27

Ja det har også været med i mine overvejelser, men er sådan en Bagplade med
vinge lige så "behagelig" at have på som en polstret bcd? lidt magelig er
man vel

Finn

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 14-05-06 13:25

WhiteD skrev i Message-ID:
<4465de94$0$27601$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Ja det har også været med i mine overvejelser, men er sådan en Bagplade med
> vinge lige så "behagelig" at have på som en polstret bcd? lidt magelig er
> man vel

Jeg må erkende at jeg primært dykker i tørdragt og her kan jeg ikke
mærke forskel.

Det er da også blevet til 40 dyk i 7 mmm våddragt og her har jeg heller
ikke lagt mærke til nogle ubehageligheder.

Jeg synes til gengæld at systemet er langt mere stabilt end en BCD og
det er dejligt at svømme rundt med noget man ved ikke _kan_ gå i stykker
(næsten).

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 14-05-06 20:42

"WhiteD" <WhiteD@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ja det har også været med i mine overvejelser, men er sådan en Bagplade
> med vinge lige så "behagelig" at have på som en polstret bcd? lidt magelig
> er man vel

Vi bruger dem i svømmehallen i vinterhalvåret og hvis det er på bar hud kan
gjorden godt nive lidt, men tag en t-shirt på så er det fint. Under alle
omstændigheder så er du jo pakket godt ind når du dykker.

mvh
Jonas

--
www.Andersbomholdt.dk - Total i orden dykker blog.
www.koebenhavnssportsdykkerklub.dk - Verdens bedste dykkerklub

Fra : Thomas VJ

Dato : 15-05-06 15:49

> [...]
> med vinge lige så "behagelig" at have på som en polstret bcd? lidt magelig

Dive Rite producerer en "lumbar pad" som er en polstring til bagplader og er
specielt velegnet til dykkere der benytter bagplader i varmt vand hvor man
kun har en tynd våddragt på eller ingen.

--
Mvh, Thomas VJ
www.dykkerteori.dk/lumbar/ - polstring til bagplader.

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 16-05-06 08:18

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> wrote in message

> [...]
> er specielt velegnet til dykkere der benytter bagplader i varmt vand hvor
> man kun har en tynd våddragt på eller ingen.

Jeg synes nu ikke jeg haft problemer med en alu-bagplade med dobbeltsæt og
våddragt de gange jeg har været i varmt vand, men jeg vil som minimum altid
havde et tyndt skind på overkroppen.
/Sune

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 18-05-06 16:35

"Sune Jorgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes nu ikke jeg haft problemer med en alu-bagplade med dobbeltsæt og
> våddragt de gange jeg har været i varmt vand, men jeg vil som minimum
> altid havde et tyndt skind på overkroppen.

Jeg er enig, ganske overflødigt.

mvh
Jonas

Fra : Conrad Bechmann

Dato : 19-05-06 09:52

Zapp divers har et rigtigt godt tilbud på subj. lige nu.

De kan kontaktes via deres hjemmeside, www.zappdivers.dk

Fra : Thomas VJ

Dato : 13-05-06 14:37

> [...]
>
> Er der nogen der ved hvor den kan købes i dk?
>
> Skulle nogen have erfaringer med den eller andre "back inflate" så er jeg

Jeg har rigtig gode erfaringer med Dive Rite's TransPac. Jeg tror ikke du
finder mere transparente og konfigurerbare BCD'ere end TransPac og
TransPlate.

--
Mvh, Thomas VJ
www.dykkerteori.dk/bcd - Dive Rite i DK

Fra : amp@alphadiving.dk

Dato : 14-05-06 20:45

WhiteD skrev:

> [...]
>
> Er der nogen der ved hvor den kan købes i dk?
>
> Skulle nogen have erfaringer med den eller andre "back inflate" så er jeg

Du kan bestille den på: www.alphadiving.dk/shop

God fornøjelse

Aksel