Dykning i Kroatien - Istrien - Pula
Fra : Niels-Jørgen Poulsen

Dato : 08-05-06 10:23

Hej.

Sommerferien går til Kroatien - og da jeg har ladet mig fortælle at der er
mulighed for god dykning, bliver udstyret en del af bagagen.
Er der nogen der har erfaring med dykning i området Istrien, og evt. med
udgangspunkt fra byen "Pula".

Hvad er der at se?
Hvad er prisniveauet dernede?
Evt. anbefaling af dykkercentre?

Tak for hjælpen

Niels-Jørgen

Fra : ld@journalist.dk

Dato : 08-05-06 11:08

Omkring Istrien er der mange fede vrag. Især Baron Gauch er en
oplevelse.
Naturen er som den er i Middelhavet.

Kroatien er ikke noget superbiligt land længere. Priserne på
dykkercentrene er på på niveau med europa.

Sidste år dykkerede jeg med Scuba Rovinje www.scuba.hr. Dem kan jeg
varmt anbefale.

mvh
Lars Damkjær

Fra : Søren Arnvig

Dato : 08-05-06 16:11

"Niels-Jørgen Poulsen" <njp@FJERNES-dykkerteknik.dk> wrote in message
> [...]
> der er mulighed for god dykning, bliver udstyret en del af bagagen.
> Er der nogen der har erfaring med dykning i området Istrien, og evt.

Meget flotte vægdyk fra 0-40 m.
En del gode vrag.

Dykkercentret i Rovinji er stort og lækkert.
Poseidon dykkercenter i Pula er lille, men ligger godt
og har et fint dyk på en større klippe kun 5 min sejllads væk.

Hvis i har mulighed for det, så tag selv alt udstyret med
og få en dykkertilladelse til 100 kr., så kan i selv køre
rundt og dykke.

Søren Arnvig

Fra : kh

Dato : 08-05-06 18:48

"Niels-Jørgen Poulsen" <njp@FJERNES-dykkerteknik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mulighed for god dykning, bliver udstyret en del af bagagen.
> Er der nogen der har erfaring med dykning i området Istrien, og evt. med

Vi skal der ned med dem her .... der står lidt om det hele...

http://www.fairtravel.dk/dykning

Hilsen Karsten

Fra : kh

Dato : 08-05-06 18:48

Fra : ld@journalist.dk

Dato : 08-05-06 22:27

Ups. Der advares nok mod Sørens råd om at dykke for sig selv. Den
tilladelse der giver dig lov til at dykke på egen hånd koster 1000
kr. Den til 100 giver kun lov til at dykke med en center elle en lokal
klub.
Bliver man tage uden, er bøden efter sigende over 10.000 kr.

Jeg arbejde en måned i Baska sidste sommer og nåede at opleve at
politiet tjekkede vores papirer en enkel gang.

Lars

Fra : Søren Arnvig

Dato : 09-05-06 06:00

<ld@journalist.dk> wrote in message
> [...]

>Jeg arbejde en måned i Baska sidste sommer og nåede at opleve at
>politiet tjekkede vores papirer en enkel gang.

Det lyder som en god ide at checke forholdene grundigt.
Især hvis der skulle være kommet nye regler

Søren Arnvig

Fra : Søren Arnvig

Dato : 09-05-06 17:32

"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> wrote in message

> <ld@journalist.dk> wrote in message

> Det lyder som en god ide at checke forholdene grundigt.
> Især hvis der skulle være kommet nye regler

Jeg checkede lige...

Man skal have en almindelig diving permit til 100 Kuna (ca 100 kr,)
hvis man dykker med et center eller en lokal klub der er registreret
ved det natinale forbund, såkaldt organized diving.

Hvis man dykker på egen hånd, skal man have en anden tilladelse
til 2400 Kuna ( ca 2400 kr).

Da vi var der sidst fik vi en aftale med et center , hvor vi fyldte
flaske
hos dem for en fast pris og de sørgede for permits til os til 100 kr.
Vi havde instruktion om at sige at vi dykkede hos dem, så det har nok
været en "tillempelse" af reglen om organized diving.

Bødestørrelsen for at dykke uden permit er iøvrigt
2.000 - 5.000 kr pr. dykker og 500 skal betales på stedet.

Søren Arnvig