Ny ventil-bro til 2x7L
Fra : molar2k@gmail.com

Dato : 04-05-06 21:34

Hej NG
Jeg kunne godt tænke mig at hoved-renovere mit gamle 2x7L flaskesæt.
De har den gamle ventil-bro med udtag i midten og reserve-stang ned af
siden.
Kan det i den forbindelse lade sig gøre at få en ny ventil-bro.
Måske med iso-manifold.
Jeg er ikke helt klar over hvad for et gevind der er i flaskerne. Men
det er helt sikkert ikke M25. Jeg vil umildbart skyde på noget
rørgevind.

vh. Morten

Fra : Allan Hansen

Dato : 04-05-06 22:18

<molar2k@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>i flaskerne. Men
>det er helt sikkert ikke M25. Jeg vil umildbart skyde på noget rørgevind.

Hvis det ikke er er M25 og gevindet er cylinderisk så er det givetvis 3/4".
Der er ikke mange der forhandler 3/4" mere (heldigvis), og et sådant 3/4",
dobbelt udtag med isolationsmanifold koster nemt 2000 Kr. Der var for nyligt
et 2x10 sæt 2 år gammelt til salg her i gruppen for 2200 Kr. Det er nok et
bedre køb.

Allan Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-06 08:20

hej Morten,

molar2k@gmail.com wrote:

> [...]
> Jeg er ikke helt klar over hvad for et gevind der er i flaskerne. Men
> det er helt sikkert ikke M25. Jeg vil umildbart skyde på noget

der er 3 gevind typper der bruges til dykker flasker, M25, 3/4" og et lille
konisk gevind
når du skriver at det helt sikkert ikke er M25 så tror jeg ikke det er 3/4"
da du næsten ikke kan se eller måle forskæld på M25 og 3/4" de er meget lig
hianden, men det sidste "lille" koniske gevind, er let at kende, hullet i
flasken er ikke meget støre en 1- 1.5 cm og ventillerne er pakket med pak
tabe.

hvis det er flasker med lille konisk gevind, så glem alt om at finde en
morderne / ny manifold til dem.
sælg dem til en der er liggeglad med hvordan manifolden ser ud og køb i
stedet et nyt eller nyer brugt sæt.

mvh Morten Dall

Fra : molar2k@gmail.com

Dato : 06-05-06 16:24

Gevindet er ikke det lille koniske.

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-06 19:38

molar2k@gmail.com wrote:
> Gevindet er ikke det lille koniske.

nååååå ja men så er det jo så let, så er det jo 3/4" og det er ikke svært at
skaffe ventiler til dem, 3/4" bruges jo stadig til mange flasker i USA og
mange alu flasker er med 3/4" så ingen problem i det.

mærker som Halcyon og DIR-Zone laver så vidt jeg husker manifolder til 3/4"
gevind.

men du skal jo nok forvendte som minimum at må slippe 1500,- for en sådanne,
sååå som der var en anden der sagede måske er det en mere økonomisk løsning
at sælge sit 2x7 og så købe nogle af de sæt der sælges billigt i den blå
avis eller her i gruppen, der er jævnligt 2x10 med gode spænedebånd og den
rigtige manifold til salg til en ret så rimelig pris.

mvh Morten

Fra : per_voss@removethis.~

Dato : 07-05-06 09:57

On Sat, 6 May 2006 20:38:12 +0200, "Morten Dall Darmer" <mrnews (a)
tiscali.dk> wrote:

> [...]
>avis eller her i gruppen, der er jævnligt 2x10 med gode spænedebånd og den
>rigtige manifold til salg til en ret så rimelig pris.

Jeg købte for et årstid siden en manifolder til med 3/4" gevind til 2
slanke 12L flasker hos divetec.de med fragt landede den på ca 1300
kr.. jeg kan se at han ikke længere har dem påhjemmesiden da hen har
lavet siden om.
Jeg har sendt ham en email da jeg selv har 2 fine 7L flasker der skal
bygges sammen til "hverdagsbrug", du hører nærmere når han svarer ...

/p.voss

Fra : molar2k@gmail.com

Dato : 08-05-06 17:54

lyder godt!