Positioner omkring Sj.Odden?
Fra : Mark Denninger

Dato : 01-05-06 15:24

Skal en tur i sommerhus oppe ved Sj.odden med en gummibåd under armen.
Er der nogen der kan anbefale et par positioner på vrag omrking
Sj.Odden? Jeg har i forvejen positioner på Frederiksholm og Wilhem
Kuffen. Har også en usikker position (fra vragguiden) på en "Prins
Christian" som skulle lægge tæt ved kysten. Sikre positioner og tips
til gode dykkerdestinationer modtages med kyshånd og hurraråb.

- Mark

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 01-05-06 15:40

Mark Denninger wrote:
> [...]
> Christian" som skulle lægge tæt ved kysten. Sikre positioner og tips
> til gode dykkerdestinationer modtages med kyshånd og hurraråb.

Jeg synes selv at Wotan er det bedste vrag ved Odden (også hvad
dyrelivet angår). Men ellers er Havfragt også god. Og Birgit Thor og
Neckar på mere beskeden dybe. Det er alle offentlige positioner.

J.O.

Fra : Allan Hansen

Dato : 01-05-06 19:34

"Mark Denninger" <markden@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

En sjov ting ved Sjællands Odde er de mange sæler. Hvis man tager ind på
revet, kan man ofte opleve de nysgerrige sæler når man snorkler.
Man ser dem ikke under vandet ( så god er sigten dog ikke ) men de komme
ganske tæt på hvis man f. eks. klapper på vandoverfladen. Sikkert hit med
børn.

Allan Hansen

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 01-05-06 19:56

"Allan Hansen" <enghansFjern@Fjernpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ganske tæt på hvis man f. eks. klapper på vandoverfladen. Sikkert hit med

Det lyder meget sjov, hvad er det for et rev, har du evt. en GPS position?

mvh
Jonas

Fra : AAroevej

Dato : 01-05-06 20:09

Hej Jonas,

Vedlagte link skulle give dig en god idé om hvordan man finder frem til
revet.

http://www.dykcen.dk/html%20sider/Dyk%20info/Indland/Sjaellands%20Odde.html

mvh Lars

Fra : Henrik Manley

Dato : 01-05-06 20:13

> Det lyder meget sjov, hvad er det for et rev, har du evt. en GPS position?

Find et søkort frem, det går spidsen af odden og ud det yderste fyr, der
ligger også et vrag ude ved et af fyrene som også ses på søkortet. Pas på
når du sejler der da man nemt bliver optaget af af kigge på sæler, det
koster nemt et hak i skruen Når vandet er blevet varmt kan man også se
store stimer af multer helt inde på det lave. De smager rigtigt godt.

Ligger lige et søkort på dk.bin

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 01-05-06 20:32

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> koster nemt et hak i skruen Når vandet er blevet varmt kan man også se
> store stimer af multer helt inde på det lave. De smager rigtigt godt.

Ok, det burde være til at finde, nogen idé om hvilken der er den nærmeste
havn så man kan smide en båd i vandet? Og ved man om sælerne er der uanset
årstid?

mvh
Jonas

Fra : Henrik Manley

Dato : 01-05-06 20:53

> Ok, det burde være til at finde, nogen idé om hvilken der er den nærmeste
> havn så man kan smide en båd i vandet? Og ved man om sælerne er der uanset
> årstid?

Odden havn, fint slæbested. jeg har kun været der om sommeren men jeg tror
at sælerne er fastliggere.

Mindre både kan muligvis sættes i vandet helt ude ved spidsen men det er
vist militært område og ikke altid åbent.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk