Dykning i Tyrkiet
Fra : Ruth Kjær

Dato : 30-04-06 17:26

Har nogen er jer erfaring med dykning i Bodrum, Kas, Datca, Oludeniz eller
Marmaris i Tyrkiet?

Er der noget spændende at se?

Kommer man ud på nogle spændende ture som certificeret dykker, eller dykker
man kun de steder som intro-divers også dykker?

De bedste hilsner

Ruth

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 30-04-06 18:09

Ruth Kjær wrote:
> [...]
>
> Kommer man ud på nogle spændende ture som certificeret dykker, eller dykker
> man kun de steder som intro-divers også dykker?

Jeg har kun erfaring fra Marmaris.
Da der på enhver dykkerbåd vil være fire gange så mange
introdykkere, der lige skal prøve newage-oplevelsen ved at dykke, som
folk der ved hvad de gør, så giver det sig selv, at man dykker samme
sted som intro-dykkerne.

Nå, men den dag jeg var ude, fandt de da hurtigt ud af at jeg kunne
dykke, og så fik jeg lov at passe mig selv (samt en dykkermakker,der
havde et certifikat og fulgte villigt med).

Jens Olsen

Fra : john

Dato : 30-04-06 20:04

"Ruth Kjær" <ruthFJERNES@dacor.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kommer man ud på nogle spændende ture som certificeret dykker, eller
> dykker man kun de steder som intro-divers også dykker?

Hej Ruth

Var i Kas for et par år siden. Havde en dag med en dykkerbåd, to dyk. Et på
et (til lejligheden sænket!) vrag og et på en klippekyst.

Det var da OK, ikke vildt ophidsende, men klart varmt vand, og en fabelagtig
sigt.

Som dykkermål var det ikke noget der var værd at rejse efter, men en
familietur med en eller 2 dages dykning indlagt kunne da gå an.

Var makker med et par PADI OW'er så det var helt let dykning.

Hilsen John

Fra : Jacob Mondrup - Cult~

Dato : 01-05-06 10:03

Hej.

Jeg har dykket sidste sommer i Bodrum. Det var ganske udemærket, men pas på
hvilket center du dykker med. Det center som var på hotellet (Diamon of
Bodrum) var fint, men kun med en gummibåd ud fra stranden. På den måde
kommer man ikke langt nok væk, plus turen i varmen med fuldt udstyr må være
ulidlig.

Nede på "hovedgaden" ligger der et anedet center. (Gå efter PADI skiltet).
De har en stor båd som er god. Det er en heldagstur og de enkelte dyk er
opdelt efter niveau. Man spiller altså ikke tiden med prøvedyk, hvis man
ikke har behov for det.

MVH

Jacob Mondrup

Fra : Rasmus H. Knudsen

Dato : 01-05-06 17:37

Jeg har været i Kas et par gange. Det er ikke alle dykkerture der er lige
spændende, men en dykkertur til et sted de vist kalder "the canyon" er
bestemt turen værd. Jeg har dykket med et par forskellige selskaber i Kas.
Den bedste må helt klart være firmaet Kas-diving (www.kas-diving.com). De
har både englændere og tyskere som dykkerguider, så du kan selv vælge
hvilket sprog der passer dig bedst. Jeg er bestemt ikke færdig med at dykke
i Kas og det kan varmt anbefales.

Rasmus

Fra : Ruth Kjær

Dato : 06-05-06 09:47

Mange tak for jeres svar.

Det med gummibåd havde jeg ikke umiddelbart tænkt på. Vores erfaring med
tyrkere er, at selvom turen tager 10 min., så skal man nok regne med 45 min.
til en time i båden, før man kommer i vandet :)

Det ender nok med, at vi tager til Öludeniz. Er der nogen er jer, der har
været der - og evt. dykket?

Ruth