SUUNTO COBRA COMPUTER TIL SALG - revideret
Fra : Flemming Kirkegaard

Dato : 26-04-06 13:25

Brugt SUUNTO COBRA COMPUTER sælges

-Integrerede luft
-Quick release
-pc interface
-haft ca. 250 dyk
-2,5 år gammel
-m. kompas konsol dog er selve kompasset itu
-Halvt år gammelt batteri
-Incl. orginal instruktions manual

pris excl. evt. forsendelse

: 3.500,- kr.

Med venlig hilsen

/Flemming - 40458202

Fra : René

Dato : 26-04-06 14:21

en ny koster altså kun 4.235kr og ja det er i en dansk butik

Fra : Flemming Kirkegaard

Dato : 26-04-06 16:29

Der skal jo være plads til forhandling......

:=)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-04-06 16:31

On Wed, 26 Apr 2006 17:28:41 +0200, Flemming Kirkegaard wrote:

> Der skal jo være plads til forhandling......

Hvis det forholder sig med dykkercomputere som med computere generelt, så
halveres værdien hver 12 måned; så kan du jo selv regne ud, hvad du kan
forvente dig

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 26-04-06 17:26

Michael Rasmussen wrote:

> Hvis det forholder sig med dykkercomputere som med computere generelt, så
> halveres værdien hver 12 måned; så kan du jo selv regne ud, hvad du kan
> forvente dig

Hehe... ja, det kan man bare ikke helt sidestille... udviklingen på
dykkercomputere går væsentlig langsommere end på PC siden, og
prisniveau'et er også forholdsvis stabilt. Min Vyper koster det samme
idag som da jeg købte den for ca. 12 måneder siden) eller faktisk en
lille smule mere da jeg købte den på tilbud.

Havde markedet været større og hvis man ellers vil tro på at en computer
fra et 'bambus' mærke er ligeså godt som fx. Suunto, så ville priserne
rigtig nok være meget lavere (inkl. brugtpriserne).

Thomas

Fra : Flemming Kirkegaard

Dato : 26-04-06 17:54

Mange tak for det fine indlæg, det bekræftiger jo at min pris absolut er
attraktiv..... computeren bliver jo heller ikke ringere af at være blevet
"afprøvet" i et par år.....

/Flemming

Fra : clausm

Dato : 27-04-06 08:12

Nu kan man jo næsten ikke holderne nallerne fra tastaturet, men se
lige dette tilbud (i en internet butik:

http://www.scubastore.com/product.asp?pais=Denmark&idioma=eng&id_familia=7&id_subfamilia=24&id_modelo=4739&id=24&marca=MARES&desde=0&fromhbx=subfamilia

Små 2600 kr. for en luftintegreret computer incl. kompas med alt hvad
man måtte ønske af finesser. Og den fungerer suverænt, der er flere
i vores klub der har denne (eller Dacor Darwin Air, som er den samme)
og her er alle begejstrede.

med chancen for at blive spanket pga. Internet-køb...

Claus

Fra : Flemming

Dato : 27-04-06 14:45

Jaja... der er også dem der handler i Netto...:=(

/Flemming

Fra : Jan M

Dato : 05-05-06 21:21

Så er vi ved at være der.
Nypris i dag i DK.
F.eks: http://shop.amagerdykkercenter.dk/group.asp?group=26&sub=26
med kompas der virker:    4.650
Brugtpris (tommelfingerregel det halve): 2.325
Minus et ubrugeligt kompas (nypris i lød vægt ca. 500): 250
Alt i alt: 2075,- som hermed er budt!!!

I øvrigt går dette kompas alt for nemt i stykker. Det sker regelmæssigt
at disse kompasser bliver utætte efter mindre end et års tid eller
omkring 20 dyk. Det er simpelthen for ringe.

mvh Jan M
(fjern _ fra mail)

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 06-05-06 20:44

Ikke fordi jeg vil købe din Cobra da jeg selv har en fra de kom frem.

Men det med kompasset er ikke helt rigtigt jeg har næsten 600 dyk med den og
har lige sat det 3 kompas på og det kostede 244 kr.

Mvh Sten

Fra : Thomas

Dato : 08-05-06 18:29

Har samme opfattelse som Sten ha haft knap 400 på min og er på andet kompas.

Thomas

Fra : Jan M

Dato : 08-05-06 19:49

Fint nok med de kompasser der virker længe. Det gælder mig da at høre at
nogel af dem kan holde....

Jeg har netop i dag bestilt en Mares AirLab fra www.scubastore.com i
Spanien Håber det går uden problemer og garantibøvl.

Så summa summarum. Jeg byder ikke længere på Suuntoen, selvom jeg er vis
på det er en god og driftsikker computer.
Kompasset tror jeg stadig ikke en døjt på.

mvh Jan M.

Fra : Jan M

Dato : 11-05-06 20:53

Den ankom den 11 maj kl.10.45 fra Spanien.
Nu mangler bare den praktiske test Det er sat op m.h.t alarm og
indstillinger i øvrigt.
kh Jan M.