Tørdragt, hvilken?.
Fra : WhiteD

Dato : 24-04-06 23:16

Hej alle, jeg står over for at skulle købe et helt nyt sæt dykkerudstyr ( i
weekenden får jeg mit OWD certifikat )

Jeg har besluttet at købe en tørdragt da jeg vil dykke hele året rundt og så
meget som muligt. Jeg vil meget gerne høre fra jer erfarne hvad i kan
anbefale af tørdragte. Prislejet er omkring de 7 - 10 k +/- og dragten skal
være med hætte ud i et.

Mvh WhiteD

begin 666 icon_biggrin.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,-`$5%1?_J`````/_____.`/_)`/^T`/Z=`/_^D__]$___
MQ___Z__E`````````````"'Y! $```T`+ `````/``\```19L$D):IVXU:40
M(A<&<$D2G,0!3$!GGG"Z:H@IP'<`:LJ;![F""H#XP7"&2E' ;#J3`-M@2AT(
E"E "L$J]JC1:`?>Z`Q,83O*70B 4WF]9IF*H&X89EF4VB0``.P``
`
end

Fra : Henrik

Dato : 25-04-06 09:29

On Tuesday 25 April 2006 00:16, WhiteD wrote in dk.fritid.dykning:

> Jeg vil meget gerne høre fra jer erfarne hvad i kan
> anbefale af tørdragte. Prislejet er omkring de 7 - 10 k +/- og dragten skal
> være med hætte ud i et.

Unisuit fra det svenske Poseidon er med fast hætte. Jeg har ikke selv prøvet
at dykke i dem, men jeg kender nogle der dykker rigtig meget i dem og som er
vældigt glade for dem.

http://www.poseidon.se/equip_show_det.asp?Prod_ID=3510%2068&LangID=4

--
Med Venlig Hilsen: Henrik

"One of us has been drinking, and i'm sad to say it isn't me"
-- Glenn Quinn as Allen Francis Doyle in 'Angel'

Fra : Thomas VJ

Dato : 25-04-06 09:46

"WhiteD" <WhiteD@mail.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> [...]
> så meget som muligt. Jeg vil meget gerne høre fra jer erfarne hvad i kan
> anbefale af tørdragte. Prislejet er omkring de 7 - 10 k +/- og dragten

Dive Rites tørdragter fås med fast hætte.
http://shortlink.dk/a9bb15bd

Kontakt mig hvis du ønsker yderligere information.

Mvh, Thomas VJ
dykkerteori.dk

Fra : Mark S.

Dato : 25-04-06 15:51

> [...]
> så meget som muligt. Jeg vil meget gerne høre fra jer erfarne hvad i kan
> anbefale af tørdragte. Prislejet er omkring de 7 - 10 k +/- og dragten

Først tillykke med certifikatet.

Det er et spørgsmål der jævnligt kommer op,og for nogle er det næsten et
religiøst spørgsmål.
Jeg googledelidt blandt de gamle tråde, og fandt er rimeligt svar fra Claus
Drescher.
(http://groups.google.dk/group/dk.fritid.dykning/browse_thread/thread/e552701cc979c720/28b0d715f2e20da5?q=Claus+Drescher&rnum=2#28b0d715f2e20da5)

vh.
M.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 25-04-06 16:31

> [...]
> så meget som muligt. Jeg vil meget gerne høre fra jer erfarne hvad i kan
> anbefale af tørdragte. Prislejet er omkring de 7 - 10 k +/- og dragten

Hej,

Jeg og flere af mine venner har gode erfaringer med målsyede Otter Britannic
dragter fra Otter som ligger i den prisklasse du efterspørger. Dog skulle
Claus Drescher (danske importør) være lidt tung at danse med hvis der er
tvivl om pasformen, men jeg har købt direkte fra otter i england og det
fungerede udemærket. Lige meget hvad folk fortæller dig så regn med en
leveringstid på 2 måneder så bliver du ikke skuffet :)

http://www.drysuits.co.uk/

mvh
Jonas

--
www.Andersbomholdt.dk - Total i orden dykker blog.
www.koebenhavnssportsdykkerklub.dk - Verdens bedste dykkerklub

Fra : WhiteD

Dato : 30-04-06 19:21

Tusind tak for jeres hjælp, det er jo vitterlig en jungle :)
Jeg har været inde på diverse site's og det ser ud til at jeg skal have den
special syet, da jeg ikke falder ind under nogen standardmål.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 30-04-06 20:13

> Tusind tak for jeres hjælp, det er jo vitterlig en jungle :)
> Jeg har været inde på diverse site's og det ser ud til at jeg skal have
> den special syet, da jeg ikke falder ind under nogen standardmål.

Det kan måske også være en god idé at snakke lidt med Allan Greisen om en
O'three dragt. Han laver custom forandringer på standart dragt, så den
passer lige så godt som en målsyet.
www.greisen.dk
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor henne, men selv hvis du skal køre over
broen, kan det godt betale sig. De holder den højeste kvalitet i DK, af hvad
jeg har set.

mvh
Johnny
(og velkommen til dykningens forunderlige verden)

Fra : Nicholas

Dato : 01-05-06 07:10

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> mvh
> Johnny
> (og velkommen til dykningens forunderlige verden)
Er enig med Johnny mht. holdbarhed på O3...

Min har nu fået tæsk på 110 dyk igennem det sidste år, - og ser stadig ud
som ny :)

Nick

Fra : WhiteD

Dato : 04-05-06 12:36

Jeg har taget kontakt til Greisen og skal derover i morgen og prøve en
dragt, der dog skal skæres / klippes til, men det tager vist ikke så lang
tid at lave :)
Hvis ikke den kan tilpasses ender jeg nok med at bestille en Otter, vill
gerne have haft en Bare men de bliver vist kun special syet til nord-america
iflg.
deres hjemmeside...desværre.
Endnu engang, tak for jeres hælp

Finn

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-06 14:22

Aquatic i Århus tilpasser vist nok Bare dragterne, hvis du ikke passer en
standard størrelse.

\michael

Fra : WhiteD

Dato : 05-05-06 19:34

Tak for tippet Michael.
Jeg har lige været der oppe og de tog mine mål og undersøger om jeg kan få
en XCD2 TECH DRY special syet.
Btw. super service der oppe

Finn