PDF-fil på hjemmeside
Fra : Sand

Dato : 18-01-01 16:31

Hvordan indsætter man en PDF-fil på sit site?? Jeg har via
ProntPage kopieret en PDF-fil over i web-filen og derpå lagt en
link ind - men linket starter en downloading og ikke en åbning af
Adobe Reader?

Fra : KeZZe

Dato : 18-01-01 16:52

> [...]
> ProntPage kopieret en PDF-fil over i web-filen og derpå lagt en
> link ind - men linket starter en downloading og ikke en åbning af

Brugeren skal, i Internet Explorer, selv vælge, om man vil gemme eller åbne
filen.

Du skal også sørge for at få sendt den rigtige mime-type.

--
/KeZZe
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-01-01 17:03

"Sand" <ansa@sol.dk> wrote in message
> [...]
> ProntPage kopieret en PDF-fil over i web-filen og derpå lagt en
> link ind - men linket starter en downloading og ikke en åbning af

er du sikker på det ? Tror du ikke, at den åbner Acrobat Reader i din
browser i stedet ... ? Jeg har i hvert fald aldrig oplevet det modsatte ...
ved brug af IE. Jeg prøvede lige at hente en pdf-fil med NN 4.75, og der
åbner den automatisk Acrobat Reader ... Opera 5.01 beder brugeren om at
vælge.

/Jesper

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 18-01-01 17:43

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> skrev i
<9473td$npc$1@eising.k-net.dk>:

> er du sikker på det ? Tror du ikke, at den åbner Acrobat Reader i din
> browser i stedet ... ? Jeg har i hvert fald aldrig oplevet det

hvis .pdf ikke er assoierete med acroread vil den vel ikke forsøge at
åbne noget men bare konstatere at der ikke er noget program assosieret
og downloade direkte. men det er nok en tænkt situtation

Hvordan går det med linksne?

--
Mvh.
Sune B. Fibæk

<http://fibaek.dk/> - eksempler på html, css og serverside (php/mysql)

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-01-01 18:00

"Sune B. Fibæk" <oh-wonderful-spam@fibaek.dk> wrote in message

> hvis .pdf ikke er assoierete med acroread vil den vel ikke forsøge at
> åbne noget men bare konstatere at der ikke er noget program assosieret
> og downloade direkte. men det er nok en tænkt situtation

du mener ikke, at et scenarium, hvor man har Acrobat Reader installeret -
men ikke filerne associeret giver mening ... ?

.... jeg er nok enig med dig ...

> Hvordan går det med linksne?

D E T E R O R D N E T

--
/Jesper
http://stocholm.dk
MSN Messenger: jesperstocholm at hotmail.com
My PGP-key has expired. Get the new at http://stocholm.dk/key.txt

Fra : Martin Poulsen

Dato : 22-01-01 12:32

"Sand" <ansa@sol.dk> wrote:

> [...]
> ProntPage kopieret en PDF-fil over i web-filen og derpå lagt en
> link ind - men linket starter en downloading og ikke en åbning af

Det kommer an på opsætningen af Adobe Acrobat Reader.

Åbn AA Reader. Vælg File -> Preferences -> General -> Options ->
Web Browser Integration.

Hvis punktet er afkrydset vil AA Reader åbne i din browser. Hvis ikke,
vil den downloade filen.

Martin Poulsen
martinp@nospam.dk