Vragsøgning med bærbar PC.
Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 12-04-06 10:13

Hey.

Jeg har nogle gange været ude med sidescan sonar og bærbar PC for at søge
nye vrag. Det er jo lidt irriterende at ,vi på Bornholm, kun har omkring 30
vrag at dykke på. Mit problem er at når vejret er godt til at søge i, er det
som regl også høj sol. I sådan et vejr er det stort set umuligt at se hvad
der er på skærmen, hvilket gør at jeg skal sidde med næsen presset ind imod
den. Fejlen "Due to bad breath, "WIN-DOS" is shutting down". Hvad gør andre
der har bærbar med ude. Findes der en ekstern skærm som udsender en LUX på
over 1.000.000 og, eller hvad skal der til?

Claus Grell Hansen.
Min PC elsker mig ikke mere...

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 12-04-06 13:42

"Claus Grell Hansen" <nospam@divein.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har nogle gange været ude med sidescan sonar og bærbar PC for at søge
> nye vrag.

Hvilken side scan er det?

> den. Fejlen "Due to bad breath, "WIN-DOS" is shutting down". Hvad gør
> andre der har bærbar med ude. Findes der en ekstern skærm som udsender en
> LUX på over 1.000.000 og, eller hvad skal der til?

Kan du ikke bare tage en jakke over hovedet?

Fra : TT

Dato : 12-04-06 13:54

> [...]
> gør andre der har bærbar med ude. Findes der en ekstern skærm som udsender
> en LUX på over 1.000.000 og, eller hvad skal der til?

Kan du ikke koble en projektor på og kigge direkte ind i pæren

-TT

Fra : Michael Kristensen

Dato : 12-04-06 14:08

> Findes der en ekstern skærm som udsender en LUX på
> over 1.000.000 og, eller hvad skal der til?

Har set nogle, der har taget en papkasse, skåret et lille hul i siden og sat
den omrkring den bærbare.

Fra : Harald Ljøen

Dato : 12-04-06 15:46

Claus Grell Hansen wrote:

> Findes der en ekstern skærm som udsender en LUX på over 1.000.000 og,
> eller hvad skal der til?

Det er helt sikkert billigere å ta i bruk gammel, velprøvd teknologi
uttestet av de gamle fotografer:
http://i1.trekearth.com/photos/720/tep8070083_s_.jpg

--
harald

"det er tydelig at du har levet hele livet uten å ta til deg kritikk."
- Erik Naggum

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 12-04-06 17:48

- Jakke over hovedet er afprøvet. Er lidt upraktisk. Der skal blot kastes et
blik på skæmen nu og da.
- Projekter-projektet giver jo sig selv. Mit øje er ikke så stort at det kan
dække linsen.
- Papkasse-fætteren skal afprøves. Den kan jo forfines med en trækasse.

Jeg havde håbet på et svar ála i butik xx kan man få en 7 tommer yy skærm.
Den er lige til at sætte til en bla. bla..

Der må være lavet en skærm som den man kender fra ekkolodet og fra
navigatoren, som lige er til at sætte til PC'en.

Jonas: Det er en SportScan fra Imagenex.

Claus Grell Hansen
Sidst set i en papkasse på østersøen.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 12-04-06 20:28

> Jonas: Det er en SportScan fra Imagenex.

Kan du ikke smide nogle billeder på nettet jeg er vild med side scan
billeder af de vrag vi dykker på, eller kommer til at dykke på.

mvh
Jonas

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 12-04-06 21:33

Det skal jeg gøre.
Har du nogle vrag du specielt gerne vil se så drop en mail (evt. privat) med
nogle positioner, så skal jeg se om jeg kan ligge vejen forbi dem.

Claus

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 13-04-06 09:17

> Det skal jeg gøre.
> Har du nogle vrag du specielt gerne vil se så drop en mail (evt. privat)
> med nogle positioner, så skal jeg se om jeg kan ligge vejen forbi dem.

Hvad med nogle billeder af Fu Shan Hai.. jeg har dog ikke en præcis
position?

www.Andersbomholdt.dk - Total i orden dykker blog.
www.koebenhavnssportsdykkerklub.dk - Verdens bedste dykkerklub

Fra : Henrik

Dato : 13-04-06 10:30

On Thursday 13 April 2006 10:16, Jonas Lüttichau wrote in dk.fritid.dykning:

> Hvad med nogle billeder af Fu Shan Hai.. jeg har dog ikke en præcis
> position?

Positionen er angivet i en del af "Efterretninger for Søfarende". Den er her
angivet som 55° 20,76´ N 14° 45,27´ E.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Boegh || http://lagengymnastik.dk/

"Så læs dog for helvede hvad jeg skriver før du svarer på det! IDIOT!"
-- fra en +s IRC-kanal

Fra : Allan Hansen

Dato : 20-04-06 15:04

"Claus Grell Hansen" <nospam@divein.dk> skrev i en meddelelse
> Har du nogle vrag du specielt gerne vil se så drop en mail (evt. privat)
> med nogle positioner, så skal jeg se om jeg kan ligge vejen forbi dem.

Som fortsættelse på en gammel tråd så er her en ide til et sidescan billed
af "Jarl/Den Grønne/Herald"

"Vi er efterhånden nogle stykker der har dykket på Jarl- deriblandt
undertegnede. Jeg vil give dig ret i at det ikke er bevist at det er Jarl,
men der ligger altså 2 vrag på positionen 5518,50 1437,19 (GPS position fra
94). Det ene har en stor skrue på dækket, kaldet "Den Grønne" og det andet
har ikke nogen skrue på dækket. Og hvis det ikke er Jarl, så ligner det
altså meget."

Er der virkelig 2 vrag ? Systematisk sidescan i området kunne måske afgøre
det. Jeg glæder mig til at se de flotte billeder

Allan Hansen

Fra : Jesper Munk

Dato : 20-04-06 15:55

Hej Allan
Jeg har gennem længere tid søgt efter Jarlen men den er ikke der. vi har
søgt med ekkolod og sidst med sidescan sonar uden held.
Skulle der være nogen der mener at de har dykket på Jarlen må de gerne
droppe en mail.
Jeg har kun et sonar billede på papir (af Herald) og det viser ikke andre
vrag i nærheden.

Jesper Munk