silicagel til UV kameraet...
Fra : Henrik

Dato : 02-04-06 23:21

For lang tid siden blev der i NG skrevet om, hvor man kan købe silicagel til
at lægge i kamera huset for at opsuge den smule kondens der opstår som flg.
af temperatur ændringerne... På daværende tidspunkt var det ikke aktuelt for
mig - men det er det nu!

Der blev skrevet om silicagel der kunne skifte farve når det absorberede
fugt, således at man kan se om det stadig er aktivt. Problemet var vist, at
man ikke kunne købe det i DK (var det giftigt?), men til gengæld blev der
skrevet om et sted i Tyskland hvor det er i handlen. Nogen der ligger inde
med erfaringer og viden om hvor man kan købe denne type silicagel, og
erfaringerne med den.

/henrik

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 03-04-06 09:48

"Henrik" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> inde med erfaringer og viden om hvor man kan købe denne type silicagel, og

Hej, så vidt jeg husker så er det stof der skifter farve i det blå silicagel
giftigt, men du kan få noget andet. Jeg har noget der skifter fra gul til
grøn som ikke skulle være giftigt. Jeg købte det hos nedenstående firma og
e-mailede mine kreditkort informationer men der var ingen problemer.

http://www.geejaychemicals.co.uk/bulkpacks.htm

mvh
Jonas

--
www.Andersbomholdt.dk - Total i orden dykker blog.
www.koebenhavnssportsdykkerklub.dk - Verdens bedste dykkerklub

Fra : joppe

Dato : 03-04-06 18:41

Har selv købt hos http://www.cwaller.de
kostede vist 18 Euro for 1000stk

Ellers kom de gamle i ovnen ved 130 grader en times tid og de er friske
igen. Gem i en lynlåspose...
Er du til gør det selv kan man splitte en filterpatron fra kompressor
og selv sy et par små poser af tyvek stof... bruges bla til
tagkonstruktioner, engangs beskyttelses dragter mm

God fornøjelse
Jesper

Fra : Henrik

Dato : 03-04-06 23:45

Tak for hjælpen - det var den information jeg savnede

/Henrik

Fra : Jeff

Dato : 10-04-06 02:01

Ellers kunne det godt tenkes at det gikk ann å bruke kobbersulfat. Og det
skulle det gå ann å få tak i på apoteket

NB: det er giftigt men kan gjenbrukes