Ekstra adgangskode til WinXP
Fra : Elite Hunting

Dato : 28-05-06 12:54

Jeg har WinXP's egen adganskode tilsluttet (som vist er relativt let
at bryde ) . Hva nu hvis man
vil have een til , foruden den der er ?

Så en eventuelt "forbryder" eller nysgerrige venner
skal igennem 2 spærringer inden han/hun kommer ind ?

Jeg tænker ikke på enkelte mapper der skal spærres
men hele baduljen.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-05-06 13:05

On Sun, 2006-05-28 at 13:54 +0200, Elite Hunting wrote:
> [...]
> vil have een til , foruden den der er ?
>
> Så en eventuelt "forbryder" eller nysgerrige venner
> skal igennem 2 spærringer inden han/hun kommer ind ?

Kan du slå fra den software, der giver "forbryder" eller venner adgang
til dine data?

Fra : Elite Hunting

Dato : 28-05-06 13:21

Jeg tænker ikke på hacker-angreb fra en anden PC. Feks. jeg har en logerende
der måske, når jeg ikke er hjemme, gerne vil benytte min PC
og rode rundt i mine private sager. Alstå ; en ekstra adgangskode
til WinXP foruden den der følger med.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 28-05-06 16:09

Elite Hunting wrote:
> Alstå ; en ekstra adgangskode
> til WinXP foruden den der følger med.

Kan du ikke prøve at uddybe hvad du mener med "den der følger med" ??

Hvis du udelukkende ønsker at andre end dig selv skal kunne bruge din PC
- men at kun du skal have adgang til dine private data.

Ja så er løsningen da såre simpel - du oprettet blot en ekstra bruger og
sætter rettighederne i filsystemet så denne bruger ikke har adgang til
dine data.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-05-06 13:42

On Sun, 2006-05-28 at 14:21 +0200, Elite Hunting wrote:
> [...]
> der måske, når jeg ikke er hjemme, gerne vil benytte min PC
> og rode rundt i mine private sager. Alstå ; en ekstra adgangskode

Ok, hvad med et BIOS password? Dette beskytter selvfølgelig ikke hvad
han/hun piller disken ud og sætter over i en anden maskine

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 28-05-06 15:25

"Elite Hunting" <blatanikov@gang.rus> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal igennem 2 spærringer inden han/hun kommer ind ?
>
> Jeg tænker ikke på enkelte mapper der skal spærres

Hejsa.

Der findes sikkert mange produkter, men jeg kender Safeguard Easy fra
http://www.utimaco.com.
Det kan bl.a. kryptere hele din disk, så maskinen ikke kan startes uden det
korrekte password.

Prøv at se, om ikke det opfylder dine behov/krav.

Henrik, Aalborg

Fra : Mathias Mejborn

Dato : 28-05-06 15:49

Henrik, Aalborg wrote:
> [...]
> korrekte password.
>
> Prøv at se, om ikke det opfylder dine behov/krav.

Jeg har dog svært ved at se hvad behovet er for at have 2 adgangskoder?
Hvis han kender den ene, hvorfor kender han så ikke den anden?

Det er lige nemt at bryde ind i et system hvis man har fysisk adgang til
det, dette gælder både *nix og windows systemer.

Men ja hvis du vil have mere sikkerhed så er det nok som omtalt
kryptering du skal have fat på.

Mathias Mejborn

Fra : N/A

Dato : 28-05-06 23:34

Fra : Elite Hunting

Dato : 28-05-06 23:34

Mange tak for hjælpen alle sammen. Der er noget at arbejde
videre med.