Underligt problem
Fra : Rado

Dato : 14-05-06 11:57

Jeg har - undtagelsesvis - lige haft maskinen kørende i nogle timer
uden at have ADSL modemet tændt.

Her bemærkede jeg noget besynderligt - næsten hver gang jeg prøvede at
starte et program op, tog det op imod 10-15 sekunder før det åbnede
(de starter normalt op øjeblikkelig).

Samtidig kunne jeg se på ZoneAlarms ikon at et eller andet prøvede at
sende data ud af huset. Det viste sig så at være services.exe
(Services & Controller App.), som jo så vidt jeg ved bruges af mange
programmer. Så jeg var ude af stand til at se helt præcist hvilket
program der var årsag til det.

Det sker både med programmer der ikke går på internettet og programmer
der gør, så det er ikke programmerne selv der gør det, så vidt jeg kan
se.

Maskinen er scannet for spyware, og der er ikke fundet noget. AVG
melder også at alt er OK.

Nogen der har en ide om hvad det kan være eller hvordan man evt.
finder ud af det?

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 14-05-06 12:15

Rado skrev:
> Her bemærkede jeg noget besynderligt - næsten hver gang jeg prøvede at
> starte et program op, tog det op imod 10-15 sekunder før det åbnede
> (de starter normalt op øjeblikkelig).

Det er sandsynligvis fordi én eller flere af dine applikationer forsøger
"at gå på nettet" og ikke afbryder forsøget før en given timeout på
måske 10-15 sekunder... Du vil sikkert opleve det samme uden Zonealarm
(prøv evt. at deaktivere den)

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Rado

Dato : 14-05-06 22:09

On Sun, 14 May 2006 13:14:46 +0200, "Uffe S. Callesen"
<anon@anon.local> wrote:

> [...]
>"at gå på nettet" og ikke afbryder forsøget før en given timeout på
>måske 10-15 sekunder... Du vil sikkert opleve det samme uden Zonealarm

Jeg har nu prøvet at installere en packet sniffer, men den eneste URL
den fanger er Zonealarm der prøver at connecte til zonealarm.com.
Resten ser ud til at være internt netværk (1.0.0,127). Ingen data ser
ud til at blive sendt i nogen af tilfældene. Men det vil vel også kun
ske hvis der er forbindelse?

Jeg undrer mig bare over de her pauser før programmerne starter - de
sker også med programmer der ikke connecter ved opstart. Det er dog
ikke hver gang det sker - og hvis jeg lukker og genstarter et program
der er startet sløvt op, så starter det også med det samme 2. gang.

Nå, men det er åbenbart ikke noget af betydning, og det sker jo kun
når forbindelsen er lukket hvad den næsten aldrig er.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 14-05-06 13:09

On Sun, 2006-05-14 at 12:57 +0200, Rado wrote:
> Samtidig kunne jeg se på ZoneAlarms ikon at et eller andet prøvede at
> sende data ud af huset. Det viste sig så at være services.exe
> (Services & Controller App.), som jo så vidt jeg ved bruges af mange

Hvilken type trafik og hvortil?