Back-up på mappe niveau.
Fra : Søren Blom

Dato : 11-05-06 12:06

Står og skal bruge noget backup software som på forudbestemte tidspunkter
kan tage back-up af angivet mapper (ink. undermapper og filer) til andet
drev, f.eks. enten intern, ekstern drev på samme maskine eller anden maskine
på netværket.

Softwaren skal helst være fuld automatisk, så der kun skal angives hvilken
mapper der skal laves back-up af og hvor til, samt hvornår. Først gang
back-up tages skal programmet naturligvis lave back-up af hele de angivet
mapper samt alle undermapper og fremover kun af de filer der er ændret siden
sidst og nye filer / mapper. Skal kunne fungere under Windows XP, findes det
til en pris der er til at betale for alm. mennesker?

Har haft kik på Norton Ghost, men kan ikke rigtig opfylde ønskerne.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Benny Nissen

Dato : 11-05-06 12:07

Søren Blom ramte sit keyboard den 11-05-2006 13:05 og fik dette ud af det:
> [...]
> sidst og nye filer / mapper. Skal kunne fungere under Windows XP, findes det
> til en pris der er til at betale for alm. mennesker?

Der er backupprogram indbygget i Windows XP. Kan den ikke klare opgaven
for dig ?

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 11-05-06 14:24

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i

> Der er backupprogram indbygget i Windows XP. Kan den ikke klare opgaven
> for dig ?

Ser ikke ud til at kunne magte opgaven

Fra : Alex Holst

Dato : 12-05-06 00:15

Søren Blom wrote:
> "Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i
>>

> Ser ikke ud til at kunne magte opgaven

Kig igen. Det har samtlige features du nævner i dit indlæg.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-05-06 21:14

On Thu, 11 May 2006 13:06:56 +0200, Benny Nissen wrote:

> Der er backupprogram indbygget i Windows XP. Kan den ikke klare opgaven
> for dig ?

Og det kan Microsofts lille gratis SyncToy også. Det kører enkelt, hurtigt
og pålideligt men kan ikke comprimere. Kan downloades hos MS, vist kun i på
engelsk.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-05-06 12:40

Den 11-05-06 13.05 skrev Søren Blom følgende:
> Står og skal bruge noget backup software som på forudbestemte tidspunkter
> kan tage back-up af angivet mapper

AllwaySync:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-allwaysync.html

> til en pris der er til at betale for alm. mennesker?

Gratis til privat brug.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det

Fra : Søren Blom

Dato : 11-05-06 14:25

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i

> AllwaySync:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-allwaysync.html

> Gratis til privat brug.

Ser ud til at kunne klare de opgaver som jeg efterlyser, vil prøve
programmet efter og vende tilbage.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 11-05-06 23:16

"Søren Blom" <soren@blom.dk> writes:

> [...]
>drev, f.eks. enten intern, ekstern drev på samme maskine eller anden maskine

Backup-programmet i Windows XP kan alle de ønskede features.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Søren Blom

Dato : 12-05-06 15:38

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev

> Backup-programmet i Windows XP kan alle de ønskede features.

Så må du udbyde det lidt, for jeg har prøvet Windows egen funktioner efter,
programmet opfylder som jeg kan finde ud af, ikke ønsker og krav.
Det som er vigtigt at programmet selv kan lave back-up af biblioteker og
filer på forudbestemte tidspunkter, til enten et ekstern drev/maskine eller
intern drev på samme maskine og at programmet kan arbejde selvstændigt i
baggrunden og at at spejlet filer/biblioteker ikke lægger i et og andet
mystisk format så man kan gå til filerne på den disk de er spejler over på.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-05-06 15:45

> [...]

>programmet opfylder som jeg kan finde ud af, ikke ønsker og krav.
>Det som er vigtigt at programmet selv kan lave back-up af biblioteker og

Design et backup-set og vælg "Schedule". Så køres backup-jobbet på
det givne tidspunkt.

>til enten et ekstern drev/maskine eller intern drev på samme maskine

Programmet kan lave backups til både bånd og en fil. Brug den
sidstnævnte mulighed.

>og at programmet kan arbejde selvstændigt i baggrunden

Scheduled backups kører i baggrunden. Godtnok kommer der et fint
brugerfjæs frem, men den kræver ikke nogen interaktion.

>og at at spejlet filer/biblioteker ikke lægger i et og andet
>mystisk format så man kan gå til filerne på den disk de er spejler over på.

Enhver Windows-kværn med backupprogrammet installeret kan forstå
de bkf-filer, som programmet laver.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Rado

Dato : 14-05-06 11:41

On Thu, 11 May 2006 13:05:38 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

> [...]
>drev, f.eks. enten intern, ekstern drev på samme maskine eller anden maskine

Second Copy er efter min mening det ultimative program til det formål.

http://centered.com

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Fra : Morten L.Pedersen

Dato : 17-05-06 12:49

.... plus:

Opsæt et backup-set og en scheduled task.

Under scheduled tasks (Planlagte opgaver) vælges properties for den
aktuelle backup-task.
I feltet "Run" står den komplette kommando for udførelse af
backup'en.
Denne kommando kan kopieres over i en batch-fil og tilføjes flere
kommandoer.

Herefter kan batch-filen køres som en planlagt opgave.

Jeg bruger dette princip til (i en arbejdsgang) at tage en backup og
derefter automatisk komprimere backupfilen vha. WinRAR (Eller winzip,
hvis man hellere vil det).
Resultatet er en komprimeret backup-fil, som er navngivet med dags dato
+ klokkeslet.
Denne fil kan herefter brændes på CD/DVD.
Det er kun fantasien (og behovet), der sætter grænsen for, hvad man
kan indbygge i batfilen.

Fra : NoOne

Dato : 26-08-06 21:45

On Thu, 11 May 2006 13:05:38 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

der er jo robocopy .... også lav er AT job som styre hvornår backup'en
skal kører ....

RaZoR - Odense :)