Spammails
Fra : Martin Bak

Dato : 07-05-06 19:09

Jeg har de sidste par månede fået et utal af spammails, der alle i titlen
har noget med "from".
Det er noget nyt.. jeg har da også før det fået spam, men det er markant med
disse 10-15 stykker om dagen, alle med "from" i titlen.. Altså f.eks xxxx
messege from xxxx.
Jeg må vel være røget på en mailingliste, men hvordan slipper jeg ud af den
igen? Behøver jeg at fortælle, at disse mails handler om sexsider og
"drugs"....
Ad-aware og enviro og AVG køres jævnligt i opdaterede versioner.

--
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-05-06 19:47

Martin Bak skrev:

> Jeg har de sidste par månede fået et utal af spammails, der alle i titlen
> har noget med "from".

Jeg er holdt op med at lægge mærke til hvad der står i spammails.

> Det er noget nyt.. jeg har da også før det fået spam, men det er markant med
> disse 10-15 stykker om dagen, alle med "from" i titlen.

De maillister jeg kender, sender normale mails med afsenderens
navn og adresse i From-feltet.

> Jeg må vel være røget på en mailingliste

Det tror jeg ikke.

> men hvordan slipper jeg ud af den igen?

Man slipper ikke af med spam uden ved at skifte adresse, og selv
da forsvinder det ikke, men mængden reduceres, og man ser det
ikke længere. Man kan filtrere i stedet.

--
Bertel

Fra : Martin Bak

Dato : 07-05-06 20:26

> Jeg er holdt op med at lægge mærke til hvad der står i spammails.

> De maillister jeg kender, sender normale mails med afsenderens
> navn og adresse i From-feltet.

Jeg taler ikke om "from" feltet. Men i emnelinien står der XXX messege from
*et eller andet navn*. Lige præcis disse mails kommer lige pludselig i
voldsomt stort antal. Tidligere har jeg ikke fået mails hvor emnet var
angivet til noget sådant. Derfor min formodning om, at jeg er blevet fanget
af en eller anden robot.

Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-05-06 07:03

Martin Bak skrev:

> Jeg taler ikke om "from" feltet. Men i emnelinien står der XXX messege from
> *et eller andet navn*.

Netop. Det er ikke en mailliste, men en spammer der tror at han
er smart.

--
Bertel

Fra : Morten L.Pedersen

Dato : 08-05-06 11:39

Hej!

Lad dit spamfilter tage sig af disse mails.
Prøv f.eks. http://spambayes.sourceforge.net/, et filter, som efter
kort tid lærer, at klassificere spammails med stor sikkerhed.

Ved brug af emailadresser på hjemmesider f.eks. ved tilmelding til
nyhedsbreve o.a. er der en risiko for at adressen senere bliver
"spammet".

Som forsvar mod dette har jeg gode erfaringer med følgende princip:
Jeg har mit eget domæne og kan derfor oprette ubegrænsede
emailadresser efter behov.
Skal jeg bruge en emailadresse for at tilmelde mig nyhedsbrevet på
f.eks. www.jubii.dk, opretter jeg adressen adr-jubiidk@mitdomæne.dk og
bruger den adresse ved tilmeldingen.
Mit webhotel er sat op, så al mail til ukendte adresser (f.eks.
adr-jubiidk@mitdomæne.dk) bliver samlet og videresendt til min rigtige
mailadresse. Således modtager jeg nyhedsbrevet fra jubii.dk.
Men udsender www.jubii.dk spam, kan jeg ud fra modtageradressen se,
hvor spam'en kommer fra. Herefter er det en simpel sag i mit webhotel
at blokere for al mail til adr-jubiidk@mitdomæne.dk.
Man kan vel kalde princippet "brug-og-smid-væk"-mailadresser, og
hovedformålet er at undgå at offentliggøre min egentlige mailadresse
på steder, hvor der er spam-risiko.

Fra : Christian Andersen

Dato : 08-05-06 16:37

Morten L.Pedersen skrev:

> Men udsender www.jubii.dk spam, kan jeg ud fra modtageradressen se,
> hvor spam'en kommer fra. Herefter er det en simpel sag i mit webhotel
> at blokere for al mail til adr-jubiidk@mitdomæne.dk.

Hvis man ikke har adgang til sit eget domæne, kan www.sneakemail.com
også bruges til det samme.

> Man kan vel kalde princippet "brug-og-smid-væk"-mailadresser, og
> hovedformålet er at undgå at offentliggøre min egentlige mailadresse
> på steder, hvor der er spam-risiko.

Yes. Har en gang fanget et dansk firma der sendte spam til en adresse
jeg havde opgivet til et andet firma?! Weird - men det er de holdt op
med nu

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Martin Bak

Dato : 08-05-06 15:25

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har de sidste par månede fået et utal af spammails, der alle i titlen
> har noget med "from".

Takker for alle svar. Jeg skal alligevel ændre min mail til noget med mit
eget domæne, så jeg vi i den forbindelse tage mine forholdsregler.

Martin

Fra : Morten L.Pedersen

Dato : 11-05-06 11:25

Jeg mener også yahoo har en (betalings-)løsning