Aktivering af win xp firewall
Fra : Bo Nielsen

Dato : 30-04-06 22:10

Hejsa
Jeg har problemer med at aktiver firewall i win xp - home,

Når jeg går ind i "kontrolpanelet" -> "windows firewall" så er alle 3
punkter "disablet" altså jeg kan hverken "enable" eller "disable" har været
under "Avanceret" og "gendan standarder" uden held.

Nogen der kan hjælpe mig med at enable firewall'en?

Bemærk det er en fuld opdateret Win Xp "Home" sp2 version...

--
Bo Nielsen (Århus)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-04-06 22:44

On Sun, 30 Apr 2006 23:09:45 +0200, Bo Nielsen wrote:

> Nogen der kan hjælpe mig med at enable firewall'en?
>
> Bemærk det er en fuld opdateret Win Xp "Home" sp2 version...
Et spørgsmål grundet uvidenhed indenfor produkter fra Redmond. Forholder
det sig ikke sådan, at firewall kun er facilitet leveret med XP PRO?
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-04-06 23:10

Michael Rasmussen skrev:

>Forholder det sig ikke sådan, at firewall kun er facilitet leveret med XP
>PRO?

Nej, den er også i XP Home

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-04-06 23:19

Bo Nielsen wrote:
> Når jeg går ind i "kontrolpanelet" -> "windows firewall" så er alle 3
> punkter "disablet" altså jeg kan hverken "enable" eller "disable" har været
> under "Avanceret" og "gendan standarder" uden held.

Er du logget ind med en konto med administrator-rettigheder?

Ellers vil du (i XP Pro i hvert fald) møde det syn, du beskriver - og
for oven vil der der med sort skrift på mørkeblå (!) baggrund stå "You
must be a computer administrator to change these settings".

--
Allan Olesen

Fra : Bo Nielsen

Dato : 01-05-06 12:16

Hej igen.

>"You must be a computer administrator to change these settings".
Ja, jeg er logget ind som "computer administrator"

Øverst står der med sort skrift på mørkeblå baggrund...
"Af sikkerheds årsager administreres nogle indstillinger af
gruppepolitikken"
Her mangler jeg hjælp, hvad betyder det og hvor ændre jeg det?

--
Bo Nielsen (Århus)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-05-06 12:23

On Mon, 01 May 2006 13:15:47 +0200, Bo Nielsen wrote:

> Øverst står der med sort skrift på mørkeblå baggrund... "Af
> sikkerheds årsager administreres nogle indstillinger af gruppepolitikken"
> Her mangler jeg hjælp, hvad betyder det og hvor ændre jeg det?
Du er ikke logget på via AD (Active Directory), f.eks via din
arbejdsplads. Det kunne tyde på, at din computer modtager policies, når
du logger dig på.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Bo Nielsen

Dato : 01-05-06 14:10

> Du er ikke logget på via AD (Active Directory), f.eks via din
> arbejdsplads.
Hvordan gør jeg det? nå jeg booter i fejlsikret tilstand (med net værk) har
jeg to profiler, "mig selv" og så "administrator"
som jeg ser det har jeg "fuld" administrator rettigheder på dem begge to.
og lige meget hvilken en af dem, jeg logger ind på skriver de.. (ligesom vis
jeg logger ind i "normal" tilstand)

> "Af sikkerheds årsager administreres nogle indstillinger af
> gruppepolitikken"

Det kunne tyde på, at din computer modtager policies, når du logger dig på.
Hvad vil det sige? hvor skulle den modtage noget fra?

Det er en ganske "ALM." pc, dell "et eller andet" som har aldrig været
tilsluttet andet end en "tele2" modem, Fornyligt fik den så virus
og blev midler tidlig flyttet til mit "net værk" med 2 Pc'er mere. jeg har
nu fjernt ALLE viruser og div. ting og sager. har opdateret windows osv. men
kan ikke slå firewall'en til. Der er kun mig som "administrator" og jeg har
ikke gjort noget! (ikke bevist i hvert fald. )

--
Bo Nielsen (Århus)

Fra : John

Dato : 01-05-06 15:05

"Bo Nielsen" <xx@image.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har nu fjernt ALLE viruser og div. ting og sager. har
> opdateret windows osv. men kan ikke slå firewall'en til.

Tip:
http://www.topshareware.com/Windows-XP-Firewall-reinstalment-download-43218.htm

Mvh John

Fra : Bo Nielsen

Dato : 01-05-06 22:26

Hej igen

> Tip:
> http://www.topshareware.com/Windows-XP-Firewall-reinstalment-download-43218.htm
Det har jeg så prøvet uden held

Fra : John

Dato : 02-05-06 00:00

> Det har jeg så prøvet uden held

*Dybt suk*

Søgning på diverse søgemaskiner på 'xp firewall greyed' samt 'xp
firewall grayed' afslører, at du ikke er den eneste med
problemet. (UK-engelsk: grey, USA-engelsk: gray)

En lidelsesfælle, og måske en løsning:
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=43152

Mvh John

Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 02-05-06 08:05

> Hej igen

> Det har jeg så prøvet uden held

Havde samme problem. Løsningen her hos mig var at slå antivirusprogrammet
fra ( netkort deaktiveret ) for at derefter installere SP2 igen.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-05-06 12:37

"Bo Nielsen" <xx@image.dk> writes:

>Øverst står der med sort skrift på mørkeblå baggrund...
>"Af sikkerheds årsager administreres nogle indstillinger af
>gruppepolitikken"
>Her mangler jeg hjælp, hvad betyder det og hvor ændre jeg det?

Din pc er styret fra centralt hold - kontakt IT-afdelingen eller
hvem det nu måtte være.

Mvh.
   Klaus.