Identitet i nyhedsgrupper og sikkerhed
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 24-04-06 12:33

Kære gruppe.

Hvordan kan man være sikker på, at forfatteren til et indlæg i en
gruppe faktisk også er forfatteren? Der er nemlig en, der skriver
under mit navn og udgiver sig for at være mig. Hvordan kan andre se,
at det ikke er mig i virkeligheden?

Med venlig hilsen,
Ruth Nielsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-04-06 12:39

Mailinatorkokken skrev under falsk navn:

> [...]
> gruppe faktisk også er forfatteren? Der er nemlig en, der skriver
> under mit navn og udgiver sig for at være mig. Hvordan kan andre se,

Undlad venligst at svare, bl.a. fordi der er sat FUT til
dk.kultur.sprog hvor debatten ikke hører til

--
Bertel

Fra : Peter Mogensen

Dato : 24-04-06 12:45

Ruth Nielsen wrote:
> Hvordan kan man være sikker på, at forfatteren til et indlæg i en
> gruppe faktisk også er forfatteren?

Det kan man ikke.
Kun hvis forfatteren har forsynet sine indlæg med en digital signatur.
(x509 eller PGP)

> Der er nemlig en, der skriver
> under mit navn og udgiver sig for at være mig. Hvordan kan andre se,
> at det ikke er mig i virkeligheden?

Skriv det på gruppen. Tag afstand fra indlægene. Forsyn evt. dine
rigtige indlæg med en signatur og meld det til abuse på den internet
udbyder, der giver vedkommende adgang til USENET.

Hvis vedkommende er tilpas uforsigtig, så poster han/hun nok fra sin
alm. ISP opkoblig gennem dennes news-server og du kan nok se IP-nummeret
i headeren.

Peter

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 24-04-06 13:17

Ruth Nielsen skriblede:
> [...]
> gruppe faktisk også er forfatteren? Der er nemlig en, der skriver
> under mit navn og udgiver sig for at være mig. Hvordan kan andre se,

Du er nok ikke den eneste Ruth Nilesen i
danmark. Er du paranoid, eller føler du at
du bliver forfulgt.

--
Lars Fragstrup

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-04-06 15:26

Den 24-04-06 14.16 skrev Lars Fragstrup følgende:
> Ruth Nielsen skriblede:
>
> Du er nok ikke den eneste Ruth Nilesen i
> danmark. Er du paranoid, eller føler du at
> du bliver forfulgt.

Ruth bliver forfulgt af mindst én person, nemlig den idiot som skrev det
første indlæg i denne tråd.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gem internettet på din computer med Net Snippets.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 24-04-06 15:37

Kim Ludvigsen skriblede:

> Ruth bliver forfulgt af mindst én person, nemlig den idiot som skrev
> det første indlæg i denne tråd.

Ja, det har jeg opdaget efter at der begyndte at
komme indlæg i netetikette og misbrugs grp.

Fjolset bruger google groups til hans postings.

--
Lars Fragstrup

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 25-04-06 19:09

Lars Fragstrup wrote:
> Kim Ludvigsen skriblede:

> Ja, det har jeg opdaget efter at der begyndte at
> komme indlæg i netetikette og misbrugs grp.
>
> Fjolset bruger google groups til hans postings.

Kan sgu da ikke være voldsomt svært at finde frem til fjolset - jo ikke
ligefrem den helt store cyber terrorist :D

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-04-06 21:59

Den 25-04-06 20.09 skrev Uffe S. Callesen følgende:

> Kan sgu da ikke være voldsomt svært at finde frem til fjolset - jo ikke
> ligefrem den helt store cyber terrorist :D

Du vil sikkert blive populær, hvis du kan finde beviser for, hvem han er.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Avancerede søgemuligheder i mails med Thunderbird.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 25-04-06 22:10

On Mon, 24 Apr 2006 16:37:04 +0200, Lars Fragstrup wrote:

> Fjolset bruger google groups til hans postings.

Så er det bare at kontakte google:

http://groups.google.com/intl/da/googlegroups/terms_of_service.html

"... impersonate another person or entity, or falsify or delete any author
attributions, legal or other proper notices or proprietary designations or
labels of the origin or source of software or other material contained in
a file that is Posted;"

Kontaktformular:
http://groups.google.com/groups/abuse

--