hvad skal disables for at have en sikker X~
Fra : sune

Dato : 11-04-06 10:45

Hej,

Jeg har læst http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_pc igennem for at blive
lidt klogere.

Omkring firewalls læser jeg det således, at man kommer længere med
at disable de rette ting fremfor en firewall.

Jeg kan godt se, om der kører en ftp eller web server - men hvad skal
man ellers holde øje med?

Er der en, der kan komme med en "sikkerhedsliste" over services der
skal stoppes for at sikre maskinen?

Jeg fjernstyrer mine maskiner med remote desktop - og har brug for at
kunne flytte filer imellem dem.

Mvh

Sune

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-06 11:10

   http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester_SP2.pdf

> Jeg fjernstyrer mine maskiner med remote desktop

Det har jeg ikke erfaring med. Det er et stykke tid siden jeg har
brugt opskriften, og jeg husker ikke om man lukker for den
fkernstyringsmulighed, men den forklarer så omhyggeligt at det
burde være til at gennemskue om der er nogle af punkterne du ikke
skal følge.

Under alle omstændigheder er den af samme grund nem at køre
baglæns hvis man får lukket for for meget, så der er ikke noget
at være nervøs for.

--
Bertel

Fra : Lasse

Dato : 11-04-06 15:02

> [...]
> skal stoppes for at sikre maskinen?
>
> Jeg fjernstyrer mine maskiner med remote desktop - og har brug for at

Hej Sune

På denne side er der et link som hedder Deaktivering af tjenester i windows
xp. Prøv at kigge her.
http://www.verdensnavle.dk/tips2.html

Mvh. Lasse

Fra : sune