Pas på google :-)
Fra : Anonym

Dato : 11-04-06 02:13

Disse gratis services som Gmail osv har til hensigt at afsløre
identiteten på folk og deres net færten, og der dannes profiler på
hvert individ som om nogle år bliver solgt til både markedsføring og
til magthaverne i de forskellige lande. Dine søgeord på google bliver
gemt sammen med dit IP og via cookies afsløres at de tilhører samme
session, DIG.
Bare en advarsel

Fra : Kent Friis

Dato : 11-04-06 08:08

Den 10 Apr 2006 18:12:41 -0700 skrev Anonym:
> [...]
> til magthaverne i de forskellige lande. Dine søgeord på google bliver
> gemt sammen med dit IP og via cookies afsløres at de tilhører samme

Cookies? Tror du virkelig vi stadig kører en gammel Netscape? Det
problem er da rettet i nyere browsere som Firefox.

Mvh
Kent

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-06 11:07

Anonym skrev:

> gemt sammen med dit IP og via cookies

Sæt hak ved "Slet cookies når siden lukkes".

--
Bertel

Fra : johny møller

Dato : 11-04-06 20:49

Hejsa.

Hvor sætter du det hak.
Altså i windows.
mvh
johny møller

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-06 21:40

johny møller skrev:

> Hvor sætter du det hak.

I Opera og i Firefox.

> Altså i windows.

Nej, i browseren. Men det kan man ikke i IE.

--
Bertel

Fra : Bjarne

Dato : 11-04-06 21:48

> snap
>Slet cookies
> Nej, i browseren. Men det kan man ikke i IE.
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Det er nu rimeligt nemt alligevel
Højreklik på Internet Explorer
Egenskaber / slet Cookies
--
venlig hilsen
Bjarne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-06 22:08

Bjarne skrev:

> Det er nu rimeligt nemt alligevel
> Højreklik på Internet Explorer
> Egenskaber / slet Cookies

Nej. I de to smarte browsere sker det automatisk.

--
Bertel

Fra : Thomas - Spinoza

Dato : 11-04-06 23:26

Bertel Lund Hansen wrote:

> Nej. I de to smarte browsere sker det automatisk.

Hvis du (Anonym) insisterer på at bruge den usmarte browser kan et
3.parts værktøj gøre det. IE Privacy Keeper er efter min mening et af de
bedste: http://www.browsertools.net/IE-Privacy-Keeper/

Men nr1 ville dog være at skifte den browser ud med Firefox eller Opera.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-04-06 21:42

On Tue, 11 Apr 2006 21:49:02 +0200, "johny møller"
<hauge@vip.cybercity.dk> wrote:

> Hvor sætter du det hak.
> Altså i windows.

I en anden browser end den du bruger...

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : claus b. p.

Dato : 12-04-06 09:20

"Anonym" <ijhygffrscdxzzxdxchvgvgh@tempemail.net> wrote in message
[...]

Man kan da allerede idag se bannerreklamer for danske produkter selv om man
går ind på en koeransk hjemmeside, så trackingen er allerede sat i system.
Men man behøver da ikke være paranoid over det. Hvis "magthaverne" vil vide
hvad _du_ foretager dig på nettet, sætter de vel bare medhør på, og så kan
du hoppe og spjætte, slette cookies og forsøge at gemme dig, de ser det
alligevel. Og det har PETs 500 medarbejdere selvfølgelig rigelig tid til at
gøre med 5½ million danskere.

/Claus

Fra : Lars Møller

Dato : 13-04-06 10:39

claus b. p. wrote:

> [...]
> alligevel. Og det har PETs 500 medarbejdere selvfølgelig rigelig tid til at

Hm... Vi lever i et demokrati, hvor vi vælger "magthaverne" hver fjerde
år. I vores demokrati er magten fordelt på: Den lovgivende, Den dømmende
og den udøvende magt.

PETs medarbejdere er ansat til at beskytte landets borgere, bl.a. mod
terrorangreb og andet.

Hvis min adfærd på nettet ansporer PET til at kigge på hvad jeg laver,
har de sikkert en grund til det, og i alle fald er jeg glad for at de
kigger på dem de gør, det er bl.a. for min sikkerheds skyld.

Tror du ikke du har set for mange B-film eller læst for mange dårlige
bøger om diverse konspirations teorier.

Fakta er, at hvis man benytter elektronisk kommunikation, og især
digital kommunikation, så er ens adfærd i høj grad sporbar, så hvis man
har til hensigt at planlægge aktiviteter der kunne anspore PET's
interesse, så kan brevduer anbefales.

Med venlig hilsen

Lars P. Møller

Fra : Benny Nissen

Dato : 13-04-06 11:58

Lars Møller ramte sit keyboard den 13-04-2006 11:38 og fik dette ud af det:

> [...]
> digital kommunikation, så er ens adfærd i høj grad sporbar, så hvis man
> har til hensigt at planlægge aktiviteter der kunne anspore PET's

Jo, men det er jo netop heller ikke lovligt af hensyn til faren for
spredning af fugleinfluenza.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Thomas - Spinoza

Dato : 13-04-06 13:09

Benny Nissen wrote:

> Jo, men det er jo netop heller ikke lovligt af hensyn til faren for
> spredning af fugleinfluenza.>

Så er der vist kun goe gamle kurrerer tilbage. Bernado Provenzano har
trods alt formået at gemme sig for myndighederne i 40 år fordi han kunne
nøjes med det kommunikationsmiddel. Men formodentlig en dyr løsning i
denne globale verden.

Fra : Lars Møller

Dato : 15-04-06 07:03

Benny Nissen wrote:
> Lars Møller ramte sit keyboard den 13-04-2006 11:38 og fik dette ud af det:

> Jo, men det er jo netop heller ikke lovligt af hensyn til faren for
> spredning af fugleinfluenza.

Betyder det, at man skal revidere RFC 1149?????

Med venlig hilsen

Lars P. Møller

Fra : Kent Friis

Dato : 15-04-06 08:30

Den Sat, 15 Apr 2006 08:03:00 +0200 skrev Lars Møller:

> Betyder det, at man skal revidere RFC 1149?????

Det er for sent iår.

Var der egentlig nogen tilsvarende RFC iår? Hvilken? Jeg har ikke set
nogen.

Mvh
Kent

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 15-04-06 09:14

Således skrev Kent Friis den 15 Apr 2006 07:30:10 GMT:

>Var der egentlig nogen tilsvarende RFC iår? Hvilken? Jeg har ikke set
>nogen.

Det ser ikke sådan ud.

http://klubkev.org/~ksulliva/rfc-april1/

Knud
--
66.60.06.66 = Internet address of the Beast

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 15-04-06 09:06

Således skrev Lars Møller den Sat, 15 Apr 2006 08:03:00 +0200:

> Betyder det, at man skal revidere RFC 1149?????

Man skal nok forberede sig på større pakketab i fremtiden...

Knud
--
668 = the neighbor of the Beast

Fra : Mads Petersen

Dato : 26-04-06 09:50

google er ikke farlig. google giver gratis porno.

Http://johnny.ihackstuff.com