hævet skr i excel
Fra : Nfu

Dato : 03-05-06 07:41

hejsa
jeg vil gerne skrive m2 i mit excel regneark (med et hævet total) det kan
jeg også gøre med at skrive m2, markere totallet og hæve det, men findes der
ikke en fiks genvejstast til at gøre dette trick ?

/ml

Fra : Marianne

Dato : 03-05-06 10:14

> jeg vil gerne skrive m2 i mit excel regneark (med et hævet total) det kan
> jeg også gøre med at skrive m2, markere totallet og hæve det, men findes
> der ikke en fiks genvejstast til at gøre dette trick ?

Hej

Du kan selv lave en makro og tildele den en genvejstast. Jeg plejer at bruge
makro-optagefunktionen, og der vil arbejdsgangen se nogenlunde sådan ud:

Skriv fx 100 m2 i en celle - du vil nu hæve totallet:

Stå i cellen og sæt optageren i gang.

Tast F2 - 'end' - shift - pil til venstre (nu skulle 2-tallet være
markeret) - formater - skrift - hævet skrift - tast 'hak' (for OK til den
ændrede redigering) - pil ned. Stands optagefunktionen.

Tildel makroen en tast vil vis --> værktøjslinier --> tilpas -->

mvh
marianne

Fra : Lars Klintholm

Dato : 03-05-06 17:20

Den 03.maj 2006 skrev Nfu i dk.edb.programpakker.ms-office:

> jeg vil gerne skrive m2 i mit excel regneark (med et hævet total) det
> kan jeg også gøre med at skrive m2, markere totallet og hæve det, men
> findes der ikke en fiks genvejstast til at gøre dette trick ?

Alt + 253 (på det numeriske tastatur)
Lars Klintholm

Fra : Tina

Dato : 17-05-06 16:01

> Alt + 253 (på det numeriske tastatur)
> --
> Med venlig hilsen
> Lars Klintholm

Hej Lars. Hvor finder jeg en oversigt over de forskellige tegn - altså hvad
der ligger gemt under f.eks Alt+252 ?
Mvh Tina

Fra : Lars Klintholm

Dato : 17-05-06 20:55

Den 17. maj 2006 kl. 17:00 skrev Tina i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Hej Lars. Hvor finder jeg en oversigt over de forskellige tegn - altså
> hvad der ligger gemt under f.eks Alt+252 ?

http://www.ascii.ca/cp850.htm
Lars Klintholm