PowerPoint - markering af billed ?
Fra : Is

Dato : 02-05-06 19:34

Hej

Jeg er ved at lave et diasshow, kun med billeder.

Hvis jeg indsætter et billed i hvert dias, og så vil lave overgang med
annimation, så kan jeg ikke få den til at gå direkte fra det ene billed til
det næste - springer til tom side, og så kommer annimationen.

Jeg har fundet ud af, at hvis jeg indsætter billederne i et dias, og så
laver en anim. så kan jeg få den overgang jeg ønsker - direkte fra billed
til billed - godt nok. Men det er billeder der er taget samme sted mens en
bygning rives ned, og en ny bygges op, derfor er billederne omhyggeligt
placeret over hinanden.

Nu skal jeg så komme en annim. på hvert enkelt billed -

Hvordan kan jeg få markeret et bestemt billed i "bunken" ???

Erik Isager

Fra : Jan Kronsell

Dato : 02-05-06 21:40

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu skal jeg så komme en annim. på hvert enkelt billed -
>
> Hvordan kan jeg få markeret et bestemt billed i "bunken" ???

Det nemmerste er nok at starte forfra. Når du så indsætter billederne, så
lav dem en lille smule mindre efterhånden, så det første (nederste) er
størst og det sidste (øverste) er mindst. Så kan du markere dem alle og
sætte animation på. Når de er animeret, kan du tilpasse størrelsen, så de
bliver lige store.

Jan

Fra : Is

Dato : 02-05-06 23:13

> [...]
> størst og det sidste (øverste) er mindst. Så kan du markere dem alle og
> sætte animation på. Når de er animeret, kan du tilpasse størrelsen, så de

Tak for svar !

Men er det så ikke lige så nemt at sætte animationen på efter hånden som jeg
sætter billederne ind - og så efter hvert billed slutte med "placer bagerst"
??

Erik Isager

Fra : Jan Kronsell

Dato : 03-05-06 16:44

> [...]
> jeg
> sætter billederne ind - og så efter hvert billed slutte med "placer

Jo. Det har du ret i.

Jan

Fra : Lars Klintholm

Dato : 03-05-06 05:48

Den 02. maj 2006 skrev Is i dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
> annimation, så kan jeg ikke få den til at gå direkte fra det ene billed
> til det næste - springer til tom side, og så kommer annimationen.

I stedet for at indsætte et billede på hvert dias kunne du lade alle
dias være tomme (ingen pladsholdere) og så oprette billedet som baggrund
for det enkelte dias. I stedet for brugerdefinerede animationer kan du
nu lave effekterne som diasovergang
Lars Klintholm

Fra : Is

Dato : 03-05-06 20:56

> [...]
> dias være tomme (ingen pladsholdere) og så oprette billedet som baggrund
> for det enkelte dias. I stedet for brugerdefinerede animationer kan du

Hmm ! lyder interesant - men jeg synes ikke jeg kan indsætte billed som
baggrund !!

Hvordan gør jeg det ???

Erik Isager

Fra : Jan Kronsell

Dato : 03-05-06 21:24

> Hmm ! lyder interesant - men jeg synes ikke jeg kan indsætte billed som
> baggrund !!
>
> Hvordan gør jeg det ???

Vælg Formater - Baggrund. Klik på farverulklelisten og vælg effekter.
Gå til fanebladet Billede og klik OK.
Klik på Anvend.

Gentag på alle dias. Du får desværre ikke så mange muligheder for at lave
overgang som ved animation.

Jan

Fra : Is

Dato : 03-05-06 21:54

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Klik på Anvend.
>
> Gentag på alle dias. Du får desværre ikke så mange muligheder for at lave

Tak for det - der havde jeg ikke lige kigget

Erik Isager

Fra : Lars Klintholm

Dato : 03-05-06 23:36

Den 03 maj 2006 skrev Jan Kronsell i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Du får desværre ikke så mange muligheder for at lave overgang som
> ved animation.

...men kan til gengæld lave dem alle i et hug

Lars Klintholm