Scritp og makro i Word 2003
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 01-05-06 18:59

Hej NG,

Skulle der være en skarp hjerne her i gruppen, som kunne hjælpe mig videre
med et "lille" problem.

Ved modtagelsen af en mail vedhæftet et Word-dokument fra en bestemt
afsender ønsker jeg følgende:

1) Åbne vedhæftningen (Word dokument)
2) Indsætte fast vandmærke i øverste højre hjørne
3) Udskrive det antal sider der er i dokumentet
4) Lukke dokumentet igen
5) Flytte mailen til bestemt mappe

Pkt. 5 er ikke noget problem for mig, så det er 1-4 der volder mig kvaler.
Et tillægsspørgsmål kunne være, om det ikke er muligt at lave et skema, som
indsættes i stedet for et vandmærke. Jeg skal bruge skemaet til at krydse
nogle faste punkter af, når arbejdet er udført.

På forhånd tak.

/Bjarne

Fra : Martin Heller

Dato : 01-05-06 21:57

Bjarne Jensen wrote:

> [...]
>
> 1) Åbne vedhæftningen (Word dokument)
> 2) Indsætte fast vandmærke i øverste højre hjørne
> 3) Udskrive det antal sider der er i dokumentet

Lav et pdf-dokument med et logo og et skema med den ønskede
placering i forhold til siden.
Når du modtager en mail med et vedhæftet Word-dokument printer du
til pdf.
Derefter bruger du pdftk eller lignende til at indsætte logo og
skema:
pdftk word.pdf background logo.pdf output wordlogo.pdf

Hvis dit mailprogram har mulighed for at lave filterregler kan du
sætte det op til at gøre ovenstående automatisk. Spørg i
<news:dk.edb.internet.software.mail+news>, hvordan man gør det i
dit mailprogram.

fut.: <news:dk.edb.internet.software.mail+news>.