Word og tabeller
Fra : Jakob

Dato : 30-04-06 18:01

Halløj!
I forbindelse med mit studie (HA - Økonomi) har jeg stort set altid brug
for at inkludere nogle tabeller i mine opgaver (kopieret fra Excel). Og
selvom man jo efterhånden tilegner sig noget rutine med brug af Word, så
kæmper jeg stort set altid med at få tabellerne til at se ordentlige ud,
når jeg kopierer dem ind fra Excel. Ofte har tabellerne lidt for mange
kolonner til at de kan være på en A4 side. Hvad gør man så, når man
gerne vil beholde det hele i ét dokument, ikke er interesseret i at
flytte tabellen om som bilag fordi det ikke er altid er passende, og
endvidere gerne vil have at det hele skal se lækkert ud? En ok løsning
ville være at roterere tabellen 90 grader, men jeg kan ikke gøre det ved
at ligge hele siden ned under "sideopsætning" da det ikke er ALT på
siden som skal roteres. (Overskriften skal f.eks. ikke). Jeg ved at man
kan skifte tekstretning, men hvis man gør det så roterer den ikke HELE
tabellen men kun teksten i de enkelte celler, hvis I forstår.

Er der nogen der har nogle tips til hvordan jeg kan løse ovenstående
problem, og til hvordan jeg kan håndtere tabeller i mine dokumenter, i
al almindelighed?

--
Venlig hilsen
Jakob