Powerpoint og lydfiler
Fra : Inge og Ole Storm Je~

Dato : 25-04-06 23:29

Når jeg kopierer en præsentation med lydfiler og lydfilerne til eks.
en CD eller en usb, afspilles lydene ikke, medmindre jeg manuelt
retter link'ne -

Lydfil-referencen beholder simpelthen den opringelige adresse

det må kunne gøres anderledes!!

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-04-06 14:20

"Inge og Ole Storm Jeppesen (slet ZZFPS)" <jeppesens@ZZFPSwebspeed.dk> skrev
i en meddelelse news:11460043730.843966462087646@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> retter link'ne -
>
> Lydfil-referencen beholder simpelthen den opringelige adresse

Der er desværre ingen sikker måde at gøre dette på i PP.
Du kan forsøge at gemme din præsentation i en mappe, ogf så lægge lydfilerne
i samme mappe. Kopier hele mappen til USB'en./CD'en. Af og til virker det -
af og til virker det ikke. En anden mulighed er at oprette en
rejsepræsentation, og så gemme den.

Hvis du bruger PP2003 kan du bruge funktionen Filer - Pakke til CD. Den
skulle meget gerne pakke lydfilerne med, og rette link til. Det virker som
regel. Jeg har dog af og til oplevet problemer, hvis CD romdrevet ikke er
allokeret til samme drevbogstav på en anden pc, men ikke hver gang.

Se også http://www.echosvoice.com/gotchas.htm#SoundAdvice

Jan

Fra : Inge og Ole Storm Je~

Dato : 26-04-06 20:14

Hej Jan

Tak for svar, det ledte mig til følgende løsning:

I PowerPoint 2003 ændrede jeg sammenkædningsfilstørelsen fra
100 til 50000KB, pakkede filerne til CD, men ved afspilningen
viste det sig at nogle tekstbokse blev flyttet. så tog jeg den
ændrede ppfil og ændrede den til en pps fil, og så kopierede
jeg pps filerne og lydfilerne til CD'en i samme mappe og nu kan
jeg få showet til at køre uanset om drevet hedder c d eller e

hilsen Inge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-04-06 20:50

"Inge og Ole Storm Jeppesen (slet 2N8UW)" <jeppesens@2N8UWwebspeed.dk> skrev
i en meddelelse news:11460790770.533091354736836@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> jeg pps filerne og lydfilerne til CD'en i samme mappe og nu kan
> jeg få showet til at køre uanset om drevet hedder c d eller e

Godt at du fik det til at virke.

Jan