Officepakke DK + UK på samme PC
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 20-04-06 14:24

Vil jeg få problemer, hvis jeg forsøger at installere en engelsk
udgave af Officepakken, når jeg i forvejen har en dansk version
liggende (og gerne vil have den danske liggende fortsat). Jeg har
brug for den engelske udgave idet jeg har købt en datalogger som
via Excel komminikerer gennem USB-porten. Styringen sker via
Excel makroer. Desværre oplyser den amerikanske leverandør at det
kun virker med den engelske udgave af Excel

mvh

Lars Thomsen Nielsen

Fra : Harald Staff

Dato : 20-04-06 15:35

Hei Lars

Du får uoverskuelige problemer dersom disse er av samme versjon (at begge er
Office XP for eksempel). Forskjellige årganger er uproblematisk -denne
maskinen har 6 versjoner av Excel kjørende...

Nå har ikke dansk Excel problemer med amerikanske makroer i seg selv, jeg
foreslår at du prøvekjører før du foretar deg noe.

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 20-04-06 20:38

> Forskjellige årganger er uproblematisk -denne
> maskinen har 6 versjoner av Excel kjørende...

Tak Harald, Det forklarer jo hvorfor du så ofte kan svare på spørgsmål
omkring forskellige versioner i dk.edb.regneark

> Nå har ikke dansk Excel problemer med amerikanske makroer i seg selv, jeg
> foreslår at du prøvekjører før du foretar deg noe.

Det er meget tricky makrokode og slet ikke kode jeg normalt arbejder med.
Mest system kald til Windows og andet kommunikationskode jeg har svært ved
at gennemskue. Derfor ville jeg prøve UK-udgaven. Låner dog en pc af en
anden med Win+Office på engelsk. Så håber jeg at det hele virker her.

PS. Jeg har dog før haft problemer med at jeg med VBA med dansk/engelsk
udgave. Eksempelvis har jeg gemt værdier af checkboxe i tekstfiler.
Værdierne gemmes som Sand/Falsk, men når jeg indlæser dem igen forstår VBA
kun værdierne hvis de hed True/False. Måske er noget lignende galt med denne
makrokode.

Lars

Fra : Harald Staff

Dato : 21-04-06 19:19

> PS. Jeg har dog før haft problemer med at jeg med VBA med dansk/engelsk
> udgave. Eksempelvis har jeg gemt værdier af checkboxe i tekstfiler.

Uha ja. Interaksjon med eksterne data er tricky, absolutt.

Beste hilsen Harald