powerpoint
Fra : SB

Dato : 06-04-06 15:46

Hej

Er det ikke på en eller anden måde muligt at få powerpoint til at åbne en
menu, når man kører musen hen over et billede eller bogstav, og så lukke den
menu ned igen når musen er væk fra feltet af?

Lidt som noter i et word dokument

Søren

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-04-06 17:50

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> menu, når man kører musen hen over et billede eller bogstav, og så lukke
> den menu ned igen når musen er væk fra feltet af?

Desværre har PP ikke en sådan mulighed. Hvis du kan beskrive nærmere, hvad
du øsnker at opnå, kan det måske gøres på andre måder.
Men PP er på mange måder et ret primitivt program, når det gælder muligheder
for brugertilpassede funktionaliteter.

Jan

Fra : SB

Dato : 06-04-06 22:39

> [...]
> Men PP er på mange måder et ret primitivt program, når det gælder
> muligheder for brugertilpassede funktionaliteter.

Det jeg vil opnå er at vise en af de vare vi ahr i firmaet. Denne vare har
et navn/nummer og hver bogstav/tal har deres egen betydning.
HVis man så viste et billede af denne vare med dens vare nummer under, ville
jeg have det såda at ved at køre musen hen over tal og bogstaver, så poppede
der en menu op og fortalte hvad det tal/bogstav i virkeligheden dækkede over

Men findes der andre programmer som man kan køre i samme princip som
powerpoint og gennem en projektor, ja så er jeg da åben for at skulle bruge
det i stedet for

Søren

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-04-06 08:42

> [...]
> poppede der en menu op og fortalte hvad det tal/bogstav i virkeligheden

Du kan nol ikke opnå det du ønsker, da PP ikke supporter
onMouseOver-hændelse. Så du er nødt til at bruge musen aktivt, fx til at
klikke. Så kan du lave et hyperlink til at andet dias, men ikke til en
pop-up, da det fænomen heller ikke støttes af PP.

> Men findes der andre programmer som man kan køre i samme princip som
> powerpoint og gennem en projektor, ja så er jeg da åben for at skulle
> bruge det i stedet for

Der er mulighegvis andre programmer,. der kan, jeg kender dem bare ikke.

Jan

Fra : Lars Klintholm

Dato : 07-04-06 20:11

Den 07 apr 2006 skrev Jan Kronsell i dk.edb.programpakker.ms-office:

> da PP ikke supporter onMouseOver-hændelse. Så du er nødt til at
> bruge musen aktivt, fx til at klikke.

Højreklik på et objekt, Handlingsindstillinger giver to faner:
1. Ved klik med musen
2. Musestyrede handlinger (handling når musen føres hen over objektet)

Lars Klintholm

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-04-06 22:11

"Lars Klintholm" <klintholm@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Højreklik på et objekt, Handlingsindstillinger giver to faner:
> 1. Ved klik med musen
> 2. Musestyrede handlinger (handling når musen føres hen over objektet)

Du har ret. Den havde jeg overset.

Jan