Excel og hyperlinks til Word skabeloner
Fra : Heidi

Dato : 05-04-06 16:50

På mit arbejde har vi et regneark hvor jeg har oprettet hyperlink til
forskellige word skabeloner. Når man trykker på linket skulle word gerne
åbne en .doc kopi af dokumentet, som man så er tvunget til at gemme med
et nyt navn - men linket åbner i stedet selve skabelonen .dot. Og det
duer ikke, da det skal bruges af forskellige mennesker til at udfylde en
rapport, og vi har ikke stor tiltro til at de vil huske at gemme
dokumentet som et nyt .doc dokument hver gang, i stedet for bare at
gemme oven i skabelonen.

Jeg har prøvet det samme i word, med links til andre word skabeloner -
samme resultat.
Findes der er en metode så man kan sikre at det er et nyt .doc dokument
linket åbner, og ikke .dot?

--
Heidi

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-04-06 20:57

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme resultat.
> Findes der er en metode så man kan sikre at det er et nyt .doc dokument

Hvorfor kan du ikke lægge dem ind i skabelon mappen og så hente dem ind via
Filer - Ny?
Det er jo den normale måde at åbne skabeloner på, således at de åbner som et
nyt dokument og derfor kan man ikke gemme i originalen.
Dine metoder tror jeg ikke, at du vil kunne få til at virke, da du jo åbner
skabelonerne via åben kommandoen, hvorved skabelonen er åben for ændringer.

Kurt

Fra : Heidi

Dato : 06-04-06 18:12

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> Det er jo den normale måde at åbne skabeloner på, således at de åbner
> som et nyt dokument og derfor kan man ikke gemme i originalen.

Jeg er ikke sikker på om det vil kunne virke.
Kort fortalt så skal en gruppe mennesker have denne servicerapport
liggende på deres bærbare pc, og også de tilhørende skabeloner. Men de
skabeloner vi bruger på arbejde, ligger på et centralt netværksdrev, som
de ikke har adgang til når de er ude med pcen.
Men hvis de skal åbne disse formularer vha. Filer - Ny, hvor skal vi så
lægge skabelonerne på deres bærbare?
Vi foretrækker dog at det kan lade sig gøre med et hyperlink i
regnearket, da det skal være så nemt for dem som overhovedet muligt, og
koste så lidt tid som muligt.
Men jeg vil forsøge mig lidt frem med noget ud fra det du nævner.
Tak for svaret.
--
Heidi

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-04-06 21:17

> [...]
> de ikke har adgang til når de er ude med pcen.
> Men hvis de skal åbne disse formularer vha. Filer - Ny, hvor skal vi så

Funktioner - Indstillinger - Filplaceringer
Der kan i se, hvor brugerskabeloner skal ligge.
Mon ikke Jeres skabeloner på netværket ligger under arbejdsgruppeskabeloner?
Men ellers har jeg desværre ingen forslag, da alle andre metoder mig bekendt
medfører åbning af selve skabelonen og ikke en kopi af skabelonen.

Kurt

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 06-04-06 21:57

Hej Heidi.

Ja, se venligst nedenstående som jeg har fundet på nettet:
Der hvor der i linjen optræder jb og jbo har jeg rettet. Efter ' er
originalt.

Option Explicit

Sub CreateWordDocFromTemplate()
'Excel VBA to create a new Word document from a Word template.
'Requires reference to Microsoft Word n.n Object Library.
'the template is located in the default Word templates folder. = '"My
Template.dot"

Dim wdApp As Word.Application

On Error Resume Next
Set wdApp = GetObject(, "Word.Application")
If Err Then
Set wdApp = New Word.Application
End If
On Error GoTo 0

wdApp.Visible = True
wdApp.Activate

wdApp.Documents.Add "C:\Documents and Settings\jb\Desktop\jbo.dot" '"My
Template.dot"

Set wdApp = Nothing
End Sub

Jørgen Bondesen

Fra : Heidi

Dato : 08-04-06 08:13

Joergen Bondesen wrote:
> Hej Heidi.
>
> Ja, se venligst nedenstående som jeg har fundet på nettet:
> Der hvor der i linjen optræder jb og jbo har jeg rettet. Efter ' er
> originalt.

Tak for svaret - må indrømme at du lige så godt kunne have skrevet det
på græsk, da jeg fatter minus af det, men jeg vil prøve at tage det med
til vores it-mand, det kan være han kan finde mening i det.

--
Heidi

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 08-04-06 14:53

Hej Hejdi.

Velbekomme.
Det er ingen skam, og du er naturligvis velkommen tilbage.