OpenGL???
Fra : lhgc

Dato : 15-06-01 10:15

Jeg har forsøgt at installerer OpenGL v.1.2.1 på min PowerMac 9600, for at
kunne spille Quake Arena - da mit nuværende system OS 9 ikke understøtter
det der skal til for at kunne afspille dette.

Problemet er at den OpenGL version jeg har fundet ikke understøtter mit
danske OS 9 - og at der ifølge apples downloads side ikke er udviklet en
OpenGL til dansk og andre sprog - (SURT).

Jeg har siden da forsøgt at finde en gratis engelsk version af OS 9 ude på
nette uden større held - for at kunne ednytte den OpenGL jeg har fået fat i.

Er der nogen der har forslag til hvordan jeg beholder mit dansk system og
samtidig kan udnytte den OpenGL jeg har fået fat i ???

Eller er der nogen der ved hvor jeg kan finde et gratis engelsk OS 9 ???

På forhånd tak.

Mvh.
Lars-Henrik G. Christiansen
Århus

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-06-01 10:23

lhgc <munik@mail.dk> wrote:

> [...]
> samtidig kan udnytte den OpenGL jeg har fået fat i ???
>
> Eller er der nogen der ved hvor jeg kan finde et gratis engelsk OS 9 ???

Hej Lars-Henrik

Prøv MacSOUP til news.

http://www.snafu.de/~stk

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Mikael Kern

Dato : 15-06-01 10:58

lhgc wrote:

> Jeg har forsøgt at installerer OpenGL v.1.2.1 på min PowerMac 9600, for at
> kunne spille Quake Arena - da mit nuværende system OS 9 ikke understøtter
> det der skal til for at kunne afspille dette.

Jeg har en PM9600 med 9.1DK og OpenGL version 1.2 DK, og kan sagtens
spille på Battlenet.

Hvilken systemversion har du?

mvh Mikael Kern

--
----------
Mikael Kern - Lighting Cameraman - Steadicam Owner/Operator

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 16-06-01 11:41

lhgc <munik@mail.dk> wrote:

> [...]
> danske OS 9 - og at der ifølge apples downloads side ikke er udviklet en
> OpenGL til dansk og andre sprog - (SURT).

Hent da opdateringen til 9.1DK, der følger en OpenGL 1.2 med.

> [...]
>
> Er der nogen der har forslag til hvordan jeg beholder mit dansk system og
> samtidig kan udnytte den OpenGL jeg har fået fat i ???

Faktisk kan man vist nok trække OpenGL ud af indstalleringen og så blot
manuelt selv lægge den ind i systemmappen... Jeg har tidligere haft
nyere US versioner af OpenGL liggende. Dengang kørte jeg med OS 8.5DK.
Men det absolut nemmeste er opdateringen til 9.1

> Eller er der nogen der ved hvor jeg kan finde et gratis engelsk OS 9 ???

OS'er findes ikke i gratis versioner

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 17-06-01 17:59

Nicolai Brandt <roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [klip]

> OS'er findes ikke i gratis versioner

Argh... Nogen gange skriver man før man tænker... System 7.5.5 plus
diverse opdateringer er frigivet til fri download

--
MVH Nicolai Brandt