Trådløst netværk Mac/PC via airport???
Fra : lhgc

Dato : 15-06-01 10:01

Ifølge tidligere indlæg af d. 15/06/01 om emnet, har jeg følgende
spørgsmål...

- hvor lang er rækkevidden fra Airportstation til computer?

- hvor mange computere kan modtage signal samtidig?

- jeg har to adsl forbindelser ind i huset kan Airportstationen udnytte
begge signaler samtidig - og derved opnå hurtigere forbindelse når man
downloader/sender via nettet.

- kan Airportstation erstatte det kabel netværk vi har i øjeblikket?

Mvh.
Lars-Henrik G. Christiansen
Århus

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-06-01 10:20

lhgc <munik@mail.dk> wrote:

> Ifølge tidligere indlæg af d. 15/06/01 om emnet, har jeg følgende
> spørgsmål...
>
> - hvor lang er rækkevidden fra Airportstation til computer?

Airporten kan vel række ca. 50 meter - desto længere væk du kommer fra
basen jo mere ustabilt.

> - hvor mange computere kan modtage signal samtidig?

Jeg ved ikke hvor mange Mac'er den kan håndtere, men en Access Point til
PC kan håndtere 63, så mon ikke Airporten ligger på samme niveau ?

> - jeg har to adsl forbindelser ind i huset kan Airportstationen udnytte
> begge signaler samtidig - og derved opnå hurtigere forbindelse når man
> downloader/sender via nettet.

Nej det kan vist ikke lade sig gøre. Jeg mener at samme emne har været
drøftet fo ganske kort tid siden.

> - kan Airportstation erstatte det kabel netværk vi har i øjeblikket?

Ja, men hvis I er en grafisk virksomhed, hvor I flytter meget store
filer fx. JPEG billeder, så er Airporten ikke velegnet.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-06-01 11:52

In article <1ev1j9x.qtuvqu1eimv0gN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jeg ved ikke hvor mange Mac'er den kan håndtere, men en Access Point til
> PC kan håndtere 63, så mon ikke Airporten ligger på samme niveau ?

63?, er du sikker på det?

Apple rekommenderer op til 10 brugere på deres basestation.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-06-01 13:04

> 63?, er du sikker på det?
>
> Apple rekommenderer op til 10 brugere på deres basestation.

I følge Computerstore så kan Access gizmoen håndterer 63 brugere. Jeg
studsede ikke over det ret store antal, men det er da en sjat mere end
Airporten.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-06-01 14:52

In article <1ev1qyt.ruqa3x1azi09zN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> men det er da en sjat mere end Airporten.

Det skal jeg lige love for. Spørgsmålet er så bare hvad glæde man har af
muligheden for 63 brugere - de skal deles om 11Mbit.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Simon

Dato : 15-06-01 15:16

> Det skal jeg lige love for. Spørgsmålet er så bare hvad glæde man har af
> muligheden for 63 brugere - de skal deles om 11Mbit.

Zitech har en trådløs basestation som de reklamerer for med 63 brugere.
Det fikse er at den tilsluttes med et 10/100 stik. Det er sikkert at der
kun er 11mbit mellem enkeltbrugerne, men hvis der er 100mbit stik i, kan
det være en indikation af at der er mulighed for at der er 100Mbit
backbone, men kun 11mbit ud til hver enkelt bruger. Bare en strøtanke...

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-06-01 15:26

In article <1ev1x1z.1uva1vx6cb31uN%mac@REMOVErhk.dk>,
mac@REMOVErhk.dk (Simon) wrote:

> men kun 11mbit ud til hver enkelt bruger

Mnøe, så vidt jeg har forstået det, så deles brugerne om de 11Mbit.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 15-06-01 15:42

> I følge Computerstore så kan Access gizmoen håndterer 63 brugere. Jeg
> studsede ikke over det ret store antal, men det er da en sjat mere end
> Airporten.

Der er mange forskellige basestationer fra mange forskellige
producenter. De er forskelligt bestykket. Apples er absolut en af de
svagere. Der bør i øvrigt skelnes mellem aktive brugere og brugere der
bare er "på".

/hc