Hvad er forskellen ?
Fra : Hønemor

Dato : 17-01-01 21:29

Nu vil jeg gerne høre jer om, hvad forskellen er på webwriter og netscape
navigator + composer.
For jeg er blevet anbefalet webwriter af så mange, men det som jeg har
fundet frem til er, at efter min mening kan jeg bedst li' fremgangsmåden i
netscape, der er udførlig fremgangsmåde med, så man kan forstå meningen med
det man laver(gennem hæftet).
Der imod har jeg hentet programmet webwriter og lige købt det tilhørende
hæfte.
Og det hæfte giver jeg ikke meget for, det beskriver kun hvad det er for et
program, der er slet ikke noget for nybegyndere, som hæftet lovede.
Der mangler simpelthen oplysninger om, HVORDAN man kommer i gang, hvordan
man starter, og hvor man starter.
Hvordan programmer er bygget op, finder man jo selv ud af.

Der imod netscape hæftet, der er udførlig vejledning med, så man skulle
kunne komme igang.

Hvad er jeres mening om de 2 programmer ?

--
www.hellefagerberg.subnet.dk

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 17-01-01 22:27

On Wed, 17 Jan 2001 20:29:01 GMT, "Hønemor" <Helles@privat.dk> wrote:

> [...]
>netscape, der er udførlig fremgangsmåde med, så man kan forstå meningen med

Hej Helle.

Jeg vil anbefale dig at starte med Netscape Composer - så får du
hurtigt et indhold, som du evt. senere kan forfine med Webwriter - der
efter min mening er et fremragende program.

Det kræver dog, at man sætter sig ind i brugen af HTML - det behøver
man ikke at gøre med Composer.
--
med venlig hilsen - Preben
http://www.kittelmann.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-01-01 23:19

Hønemor skrev:

>Nu vil jeg gerne høre jer om, hvad forskellen er på webwriter og netscape
>navigator + composer.
(...)
>Hvad er jeres mening om de 2 programmer ?

,Webwriter er efter min mening et fremragende program, der tager dig
ved hånden og lærer dig at gå, så du senere kan undvære den i en
snæver vending.

Den stiller siderne op for dig, og viser dig samtidig, hvad det er den
gør, så du lige så stille lurer det hele af.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-01-01 14:45

"Hønemor" wrote:
> Nu vil jeg gerne høre jer om, hvad forskellen er på webwriter og netscape
> navigator + composer.

Der er overordnet den meget store forskel at Netscape Composer stort set
lader sig arbejde i et WYSISYG (what you see is what you get)-miljø - og
det kan man så lide - eller lade være.

Stones Webwriter rigtigt god at begynde med - når man har mod på at lære
hvad HTML er for noget! Det kan man gøre utallige stedet på nettet - og
det er ikke så svært, men det kræver mere, end bare at gå igang.

Til gengæld så er det du lærer relevant om 2 år - for du lærer ikke kun
at bruge et specifikt program og dets mærkelige genveje til at gøre
tingene, men også hvordan HTML kode ser ud og virker.

DVS in short: Netscape: kan det meste - men det kan godt blive lidt af
en hurdle hvis du finder på at ville noget som den ikke kan, så du skal
videre til et andet program!

Stones: kan alt, men tager længere tid at lære at bruge, gør at du har
rigtigt gode forudsætninger for at arbejde videre med andre programmer
senere...

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm